Al vanaf het begin optioneel volledig geconnecteerd, staan een hele reeks We Connect1-diensten tot uw beschikking. Na een eenmalige activering en aanmelding met uw Volkswagen-ID is het gebruik van de innovatieve onlinediensten kinderspel en bovendien gratis. Indien nodig kan u achteraf extra functies activeren dankzij We Upgrade2.
We Connect maakt het leven niet alleen aangenamer maar ook comfortabeler. U heeft daarmee toegang tot heel wat belangrijke voertuiginformatie en het is handig bij pechoproepen of om een onderhoudsafspraak te maken.
En met de We Connect-app voor uw smartphone heeft u de belangrijkste gegevens over uw Polo ook onderweg in het oog: controleer bijvoorbeeld het resterende rijbereik of check of alle deuren en ramen gesloten zijn.
1Voor het gebruik van de We Connect-diensten heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich met uw gebruikersnaam en wachtwoord bij We Connect aanmelden. Daarna moet u een apart We Connect- respectievelijk We Connect Plus-contract met Volkswagen AG online afsluiten. Voor We Connect Plus heeft u 90 dagen na de overhandiging van het voertuig de tijd om het voertuig te registreren op myvolkswagen.net of via de Volkswagen We Connect-app (beschikbaar in de App Store en Google Play Store) en de diensten te gebruiken voor de volledige duur van de overeengekomen kosteloze looptijd.
Het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. De daarmee verbonden, binnen Europa geldende datakosten worden in het kader van de afdekking van het netwerk met uitzondering van de Streaming & Internet-diensten door Volkswagen AG gedragen. Voor het gebruik van de Streaming & Internet-diensten, afzonderlijke in-car-apps, zoals WLAN-hotspot, kunnen betaaldatapakketten via de externe connectiviteitspartner Cubic Telecom worden aangekocht. Deze netwerkpakketten kunnen in talrijke Europese landen worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Anders kunnen Webradio en mediastreaming via een mobiele terminal (bv. smartphone) als mobiele WLAN-hotspot worden gebruikt. In dit geval zijn de overeenkomstige diensten enkel beschikbaar met een bestaande of nieuw af te sluiten overeenkomst voor mobiel datagebruik tussen u en uw mobiele provider, en dit enkel binnen het dekkingsgebied van netwerk van de provider. De datacommunicatie via het internet kan extra kosten (bijvoorbeeld roamingkosten) veroorzaken, afhankelijk van uw specifieke mobieletelefoontarief en vooral bij gebruik in het buitenland.
Om gebruik te kunnen maken van de gratis We Connect-app is een smartphone met geschikt iOS of Android-besturingssysteem nodig alsook een simkaart met dataoptie inclusief een bestaande of nieuw af te sluiten overeenkomst voor mobiel datagebruik tussen u en uw provider.
De beschikbaarheid van de in de packs beschreven afzonderlijke diensten van We Connect en We Connect Plus kan van land tot land verschillen, en is ook afhankelijk van het voertuig en de uitrusting. De diensten zijn beschikbaar voor de overeengekomen contractduur en kunnen tijdens de looptijd van het contract inhoudelijke wijzigingen ondergaan of worden stopgezet. Meer informatie vindt u op connect.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen-partner. Voor informatie over de tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kan u contact opnemen met uw mobiele telefoonaanbieder.
2Voor de aankoop van We Upgrade-artikelen moet u een Volkswagen ID-gebruikersaccount, een geldige We Connect-overeenkomst en een legitimatie als hoofdgebruiker hebben. Dat laatste houdt in dat uw gebruikersaccount gelinkt wordt aan het specifieke voertuig. Voorts is het noodzakelijk dat het voertuig voldoet aan de technische vereisten die voor het desbetreffende artikel worden gesteld. De artikelen van We Upgrade die voor het betreffende voertuig beschikbaar zijn, kunnen door de hoofdgebruiker worden bekeken in de In-Car Shop van het infotainmentsysteem of in de We Connect Webshop op shop.volkswagen-we.com. Betaalde producten kunnen zowel in de In-Car Shop als in de We Connect Webshop worden gekocht met de betaalmiddelen die daar op dat moment zichtbaar en beschikbaar zijn. Aangekochte en geactiveerde We Upgrade-functies zijn gebonden aan het voertuig en kunnen niet op andere voertuigen worden overgezet. Ze kunnen worden gebruikt door alle bestuurders.