De nieuwe ID. 2all.
Elektrische mobiliteit tegen betaalbare prijzen.
Met het studiemodel ID. 2all onthult Volkswagen een nieuwe designtaal voor zijn elektrische auto's, evenals het eerste zuiver elektrische model dat in zijn productieversie minder dan 25.000 euro zal kosten. De première is gepland voor 2025.
Volkswagen zet het succesverhaal van zijn compacte auto's voort in het tijdperk van de elektrische mobiliteit. Met het studiemodel ID. 2all geven we een voorsmaakje van hoe de productieversie van de eerste zuiver elektrische Volkswagen voor minder dan 25.000 euro er zal uitzien. Ook andere ‘primeurs’ bewijzen dat de ID. 2all veel meer is dan een showmodel: zo is hij de eerste voorwielaangedreven Volkswagen op basis van het MEB-platform.
Zijn uitstraling sluit dan weer aan bij Volkswagens nieuwe designtaal, die steunt op de drie hoekstenen stabiliteit, sympathie en enthousiasme.
Volkswagen is bovendien van plan om de serieversie van de ID. 2all te voorzien van innovatieve technologieën uit de grotere ID.-modellen, zoals IQ.LIGHT, E-Route Planner en Travel Assist, alsook een rijhulpsysteem voor semiautonoom rijden.
Eerste elektrisch model op nieuw platform
Zoals alle modellen van de ID.-familie, staat de ID. 2all op het MEB-platform, en meer bepaald – en dat is een primeur – op de laatste evolutiefase ‘MEB Entry’. De conceptauto vestigt dus nieuwe normen op het gebied van technologie en geschiktheid voor dagelijks gebruik. Dankzij het aangepaste platform konden de ontwikkelaars binnen de compacte buitenafmetingen van een Polo een interieur op het niveau van de Golf creëren. Resultaat: veel ruimte voor de passagiers en een onverwacht ruime koffer van 490 tot 1.330 liter. Daarmee zal de ID. 2all veel wagens uit de hogere klassen overtreffen.
Behalve het verder ontwikkelde MEB Entry-platform heeft ook een bijzonder efficiënte aandrijf-, batterij- en oplaadtechniek zijn weg gevonden naar de ID. 2all. Zo biedt hij een berekend WLTP-rijbereik tot 450 kilometer en kan de batterij aan DC-snelladers (gelijkstroom) in ongeveer 20 minuten worden opgeladen van 10 tot 80 procent, bij gematigde buitentemperaturen en een oplaadvermogen tot 350 kW. Daarmee toont de ID. 2all zich een volwaardige elektrische auto voor elke dag van het jaar.
Exterieurdesign: bijzonder dynamisch
De ID. 2all geeft een voorsmaakje van Volkswagens nieuwe designtaal, die steunt op de drie hoekstenen stabiliteit, sympathie en enthousiasme.Andreas MindtHead of Design van het merk Volkswagen
Met het nieuwste ID.-model legt Volkswagen ook bewust meer nadruk op het design van zijn zuiver elektrische modellen. “De ID. 2all geeft een voorsmaakje van de nieuwe designtaal, die gebaseerd is op de drie hoekstenen stabiliteit, sympathie en enthousiasme”, vertelt Andreas Mindt, Head of Design van het merk Volkswagen. Het basisidee volgens de designbaas: “We vertalen het DNA van onze iconen naar de toekomst. De ID. 2all is dan ook een eerbetoon aan de Kever, Golf en Polo.”
Dat uit zich in het onmiskenbare ontwerp van de C-stijl, dat ooit werd ontwikkeld voor de eerste Golf en dat doet denken aan de strakke pees van een boog die in de rijrichting wijst. De ID. 2all is de eerste Volkswagen die dit typische kenmerk overneemt en het op een eigentijdse manier herinterpreteert. Andere designkenmerken van de studie zijn het koetswerk, dat duidelijk en krachtig op zijn wielen rust, de neus, die de ID. 2all zijn sympathieke gezicht geeft, het uitgesproken dynamisme en de tijdloze elegantie.
Imelda Labbé, Brand Director Sales, Marketing and After Sales, en Thomas Schäfer, CEO van het merk Volkswagen, stelden de ID. 2all voor.
Imelda Labbé, Brand Director Sales, Marketing and After Sales, en Thomas Schäfer, CEO van het merk Volkswagen, stelden de ID. 2all voor.
Interieur: ruim bemeten
Ook in het interieur van de ID. 2all hebben de ontwerpers ingezet op een heldere vormgeving. Hij onderscheidt zich dan ook door een hoogkwalitatieve look, een intuïtief infotainmentsysteem met klassieke volumeregeling en een aparte bediening voor de klimaatregeling, met verlichte knoppen voor de essentiële functies.
De ID. 2all laat zien waar we met het merk naartoe willen: dicht bij de klant, toptechnologie en een geweldig design.Thomas SchäferCEO van het merk Volkswagen
De ID. GTI Concept
100% elektrisch. 100% power
Een nieuwe interpretatie van het legendarische DNA: de ID. GTI Concept haalt alles uit het potentieel van het studiemodel ID. 2all van Volkswagen en introduceert sportief design en dynamische prestaties in de wereld van de elektrische mobiliteit. Zo kan het snedige uiterlijk van een sportwagen deel worden van uw dagelijkse realiteit – en blijft hij toch steeds iets bijzonders. Want met een 100% elektrische aandrijving bent u zowel elegant als milieubewust onderweg.
Een klassieker in een nieuwe uitvoering
De ID. GTI Concept is de originele GTI van 1976 heruitgevonden, waarbij het onmiskenbare design werd behouden.
Hierbij komt dat de 'I' in GTI voor intelligentie staat – in de vorm van een performante aandrijving- en onderstelintelligentie. Want met de ID. GTI Concept beschikt een elektrische Volkswagen voor het eerst over een dynamische tractiecontrole voor de vooras.
Geschiedenis tot leven gebracht
En wanneer u zin hebt in een bijzondere tijdreis, dan kunt u via het nieuw ontwikkelde GTI Experience Control System op de middenconsole de aandrijving, ophanging, sturing, geluidsbeleving en zelfs de gesimuleerde schakelpunten aanpassen in de stijl van de historische GTI-modellen!
De geschiedenis van nabij beleven... en voortzetten. Met de ID. GTI Concept.
De ID.-familie gaat sterk uitbreiden tegen 2026
De productieversie van de ID. 2all wordt een van tien nieuwe, zuiver elektrische modellen die Volkswagen tegen 2026 zal lanceren. Hij maakt het elektrische portfolio onderaan compleet – voorlopig althans. Want het merk werkt ook al aan een elektrische auto met een basisprijs van minder dan 20.000 euro. In ieder geval zal Volkswagen tegen het midden van het decennium de fabrikant met het breedste elektrische gamma op de markt zijn.