VW Connect en We Connect ontdekken

Makkelijk in verbinding blijven.
Met VW Connect en We Connect.

Dit wordt aangeboden door Volkswagen AG, Deutschland.

Ontdek de voordelen van VW Connect en We Connect

Uw Volkswagen is desgewenst online en helemaal klaar voor gebruik van het uitgebreide connectiviteitsaanbod van VW Connect resp. We Connect1. Maak gebruik van tal van handige functies en onlinediensten op de volgende gebieden:

  • Navigatie
  • Comfort
  • Entertainment
  • Veiligheid
  • Voertuigstatus 

Met de Volkswagen-app kunt u uw voertuig moeiteloos verbinden met uw smartphone, zodat altijd zicht hebt op alle belangrijke diensten en functies. zelfs als u niet in uw Volkswagen zit.

Hier kunt u alvast bekijken welke mobiele onlinediensten in uw Volkswagen beschikbaar zijn.

Man staat bij het geopende portier van een Volkswagen

Alle onlinediensten diensten in één oogopslag

Ledere held heeft een hulpje. En met de onlinediensten van VW Connect resp. We Connect hebt u er meteen een heleboel. Kom er achter welke diensten het beste voor uw dagelijks leven geschikt zijn en aan welke voorwaarden moet zijn voldaan. Hier ziet u alle diensten en opties in een oogopslag.

Vrouw bedient de Volkswagen-app op een mobiele telefoon

Zo activeert en gebruikt u VW Connect resp. We Connect

Hier leest u hoe u de mobiele onlinediensten via de Volkswagen-app kunt activeren.

Man leunt tegen Volkswagen en kijkt op zijn mobiele telefoon

Nu registreren en profiteren van de voordelen

Om uw auto te kunnen verbinden met de VW Connect- resp. We Connect-diensten moet u uzelf aanmelden met uw Volkswagen ID-gebruikersaccount. Gebruik daarvoor gewoon onderstaande link en klik daarna op “Aanmelden of registreren”.

Volkswagen-apps

De Volkswagen-app - de digitale begeleider voor uw Volkswagen

Volkswagen-apps

De Volkswagen-app - de digitale begeleider voor uw Volkswagen

Man zit in een Volkswagen en kijkt op zijn mobiele telefoon

De Volkswagen-app brengt het uitgebreide connectiviteitsaanbod samen van VW Connect, We Connect en Car-Net. De app geeft alle belangrijke functies en diensten overzichtelijk weer en zorgt voor nog meer comfort. Nu gewoon downloaden.

In-Car shop en In-Car apps - Zo werkt het

Koop en download handige functies en diensten rechtstreeks via de In-Car shop2 van uw infotainmentsysteem - net zoals u dat van uw Smartphone gewoon bent. Zelfs de dienstenpakketten van VW Connect Plus of We Connect Plus voor uw auto kunt u via de In-Car shop of in de Volkswagen Connect shopOpens an external link heel eenvoudig verlengen en vervolgens nog eens een of twee jaar lang profiteren van het complete aanbod aan mobiele onlinediensten van VW Connect en We Connect1. Verleng op deze manier gemakkelijk direct online of laat u ter plaatse adviseren door uw Volkswagen-partner. Daar kunt u bovendien een voucher kopen, die ook kan worden gebruikt voor de aankoop van digitale producten in de shop.

--:--

Upgrades– Uw Volkswagen is nooit klaar met leren

Met Upgrades 3 kunt u uw Volkswagen naderhand en flexibel uitrusten met de geselecteerde, bijkomende functies.

VW Connect en We Connect voor uw ID.

Rode VW ID.5 GTX, voorzijde zichtbaar, vrouw stapt uit
4,5,6
5.
ID.5 GTX: Stroomverbruik in kWh/100 km: gecombineerd 18,6-16,2; CO2-uitstoot in g/km: gecombineerd 0. Voor de wagen zijn alleen nog verbruiks- en uitstootwaarden van de WLTP-testprocedure beschikbaar, en geen gegevens van NEDC-testen. Gegevens over het verbruik en de CO2-uitstoot bij marges afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig.

Volledig elektrisch, volledig verbonden 

Met VW Connect en We Connect voor uw ID.4 maakt u het laadbeheer gemakkelijker, regelt u bepaalde voertuigfuncties via uw smartphone en maakt u gebruik van verkeersinformatie die nagenoeg in real time wordt verstrekt, zodat u meer ontspannen de dag doorkomt.

Dit is misschien ook interessant voor u

Disclaimer van Volkswagen

1.
Wanneer u een nieuwe auto aankoopt, hebt u de optie om de digitale diensten van VW Connect resp. VW Connect Plus of We Connect resp. We Connect Plus gedurende de eerste gratis contractperiode te gebruiken. Om de VW Connect- resp. VW Connect Plus- of We Connect- resp We Connect Plus-diensten te gebruiken, heeft u een Volkswagen ID gebruikersaccount nodig en moet u inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Nadat u het Volkswagen ID gebruikersaccount met succes hebt aangemaakt en hebt gekoppeld aan uw auto, kunt u gedurende een eerste contractperiode gratis gebruikmaken van de auto-, land-, software- en uitvoeringsafhankelijke digitale diensten. Bovendien moet er online op www.myvolkswagen.net of via de app Volkswagen” (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) een afzonderlijk VW Connect- of VW Connect Plus- dan wel We Connect- of We Connect Plus-contract worden afgesloten met Volkswagen AG. De werkelijke duur van de gratis contractperiode hangt af van wanneer u de digitale diensten activeert. De gratis aangeboden initiële contractduur begint uiterlijk vanaf de negentigste dag na de eerste levering automatisch te lopen. U kunt de exacte contractduur voor uw specifieke auto bekijken op myVolkswagen www.myvolkswagen.net Voor klanten met VW Connect en VW Connect Plus geldt: Het gebruik van de mobiele onlinediensten wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. Voor het gebruik van de webradio, de wifi-hotspot en Alexa, voor zover aanwezig, kunnen tegen betaling datapakketten worden verkregen via de mobiele provider “Cubic Telecom” die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in tal van Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Het is ook mogelijk om de webradio, wifi-hotspot en Alexa, voor zover aanwezig, te gebruiken met een mobiel eindapparaat (bijv. een smartphone) dat geschikt is om te fungeren als mobiele hotspot. In dit geval is de overeenkomstige dienstfunctie enkel met een bestaand of via een afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van gegevens via internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan. Voor klanten met We Connect en We Connect Plus geldt: Het gebruik van de mobiele onlinediensten wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. Voor het gebruik van de streamingdiensten, enkele In-Car-apps en de wifi-hotspot zijn bij mobiele provider “Cubic Telecom“ tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen deze diensten worden gebruikt via een mobiel eindapparaat (zoals een smartphone) dat als mobiele wifi-hotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van gegevens via internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan. Voor het gebruik van de gratis app Volkswagen” zijn een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider vereist.    Welke diensten in de pakketten We Connect en We Connect Plus dan wel VW Connect en VW Connect Plus zijn inbegrepen, kan van land tot land verschillen. De beschikbaarheid is ook afhankelijk van het model van de auto, de uitrusting en de geïnstalleerde softwareversie. Dit geldt ook voor de diensten van derden. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen looptijd van het contract en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd resp. stopgezet worden. Meer informatie vindt u op connect.volkswagen.com en bij uw Volkswagen-partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider. 
2.
Niet verkrijgbaar voor de Touareg vanaf modeljaar 2025.
3.
Voor de aanschaf van upgrades hebt u een Volkswagen ID gebruikersaccount, een geldig VW Connect- / We Connect-contract en uw verificatie als hoofdgebruiker, d.w.z. de koppeling van uw gebruikersaccount aan een specifieke wagen, nodig. Verder is het noodzakelijk dat de wagen over de voor de desbetreffende upgrade benodigde technische functies en software beschikt. De beschikbaarheid van upgrades kan ook afhangen van het modeljaar en de productiedatum. De hoofdgebruiker kan de beschikbare Upgrades voor de betreffende auto bekijken in de In-Car-shop van het infotainmentsysteem of in de Volkswagen Connect shop op connect-shop.volkswagen.com. Artikelen tegen betaling kunnen in de In-Car-shop en/of in de Volkswagen Connect shop worden aangeschaft met behulp van de op dat moment weergegeven en beschikbare betaalmiddelen. De beschikbaarheid van upgradefuncties in de webshop en de In-Car-shop kan van elkaar verschillen. Uw Volkswagen-partner adviseert u daarnaast graag bij vragen over upgrades en de beschikbaarheid ervan. Aangekochte en geactiveerde upgrades blijven bij de auto, kunnen door alle bestuurders worden gebruikt en zijn niet overdraagbaar naar andere auto's.
4.
Wanneer u een nieuwe auto aankoopt, hebt u de optie om de digitale diensten van VW Connect resp. VW Connect Plus of We Connect resp. We Connect Plus gedurende de eerste gratis contractperiode te gebruiken. Om de VW Connect- resp VW Connect Plus- of We Connect- resp We Connect Plus-diensten te kunnen gebruiken voor de ID. familie heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Nadat u het Volkswagen ID gebruikersaccount met succes hebt aangemaakt en hebt gekoppeld aan uw auto, kunt u gedurende een eerste contractperiode gratis gebruikmaken van de auto-, land-, software- en uitvoeringsafhankelijke digitale diensten. Bovendien moet er online op www.myvolkswagen.net of via de app Volkswagen” (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) een afzonderlijk VW Connect- of VW Connect Plus- dan wel We Connect- of We Connect Plus-contract worden afgesloten met Volkswagen AG. De werkelijke duur van de gratis contractperiode hangt af van wanneer u de digitale diensten activeert. De gratis aangeboden initiële contractduur begint uiterlijk vanaf de negentigste dag na de eerste levering automatisch te lopen. U kunt de exacte contractduur voor uw specifieke auto bekijken op myVolkswagen www.myvolkswagen.net Enkele mobiele onlinediensten van We Connect / We Connect Plus of VW Connect / VW Connect Plus kunnen alleen via de app Volkswagen” worden gebruikt. Voor het gebruik van de gratis app is een smartphone met een geschikt besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefoniecontract tussen u en uw mobiele provider. Door het uitwisselen van gegevens via internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan.   De mobiele onlinediensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijke veranderingen onderhevig zijn. Welke diensten in de pakketten We Connect en We Connect Plus dan wel VW Connect en VW Connect Plus zijn inbegrepen, kan van land tot land verschillen. De beschikbaarheid is ook afhankelijk van het model van de auto, de uitrusting en de geïnstalleerde softwareversie. Dit geldt ook voor de diensten van derden. Meer informatie vindt u op connect.volkswagen.com en bij uw Volkswagen-partner. Houd ook rekening met de actuele algemene voorwaarden voor de digitale diensten van de ID. -familie. 
6.
De opgegeven verbruiks- en uitstootwaarden zijn volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedures verkregen. Op 1 januari 2022 heeft de WLTP-testcyclus de NEDC-testcyclus volledig vervangen, zodat na deze datum geen NEDC-waarden meer beschikbaar zijn voor nieuwe auto’s met typegoedkeuring. De informatie heeft geen betrekking op een individuele auto en maakt geen deel uit van het aanbod, maar dient uitsluitend ter vergelijking tussen de verschillende typen auto’s. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat, enz.) kunnen relevante voertuigparameters, zoals het gewicht, de rolweerstand en de aerodynamica veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden, en het individuele rijgedrag van invloed zijn op het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO2-uitstoot en de rijprestaties van een voertuig. Vanwege de meer realistische testomstandigheden zijn de brandstofverbruiks- en CO2-uitstootwaarden gemeten volgens de WLTP in veel gevallen hoger dan de waarden gemeten volgens de NEDC. Daardoor kunnen sinds 1 september 2018 bij de motorrijtuigenbelasting overeenkomstige veranderingen optreden. Meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC kunt u vinden op  Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's is te vinden in "Leidraad over het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en stroomverbruik van nieuwe personenwagens", die op alle verkooppunten en bij de DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern of op www.dat.de/co2 verkrijgbaar is.