1

Digitale diensten en apps

Ontdek ons digitale platform, waar alle digitale mobiliteitsdiensten en apps verenigd zijn. Verbind u met de wereld van Volkswagen om uw individuele mobiliteit gemakkelijker, duurzamer en aantrekkelijker te maken.

Connectiviteit

We Connect1 enCar-Net2 verbinden uw voertuig met het internet. Zo krijgt u bijna in realtime verkeersinformatie, vindt u een benzinestation of gratis oplaadpunten in uw buurt en beschikt u over tal van andere entertainment-, veiligheids- en comfortfuncties aan boord. We Connect Go3 biedt u connectiviteit in standaard uitvoering en als upgrade. Zo heeft u belangrijke voertuiginformatie altijd binnen handbereik, kunt u het digitale logboek gebruiken of onderhoudsafspraken maken met uw Volkswagen-partner. Vanaf nu bent u verbonden met uw Volkswagen - of u nu onderweg bent, op kantoor of in uw zetel.Ontdekt ons Connectivity-aanbod.4

Disclaimer van Volkswagen

1.
Om gebruik te kunnen maken van de We Connect-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich bij We Connect aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk We Connect- of We Connect Plus-contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Voor We Connect Plus heeft u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of de app Volkswagen We Connect’ (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren en de diensten voor de volledige duur van de overeengekomen gratis looptijd te gebruiken. Het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. De hieraan verbonden datakosten binnen Europa worden in het kader van de netwerkdekking door Volkswagen AG gedragen met uitzondering van de ‘Streaming & Internet’-diensten en afzonderlijke In-Car apps. Voor het gebruik van de ‘Streaming & Internet’-diensten, afzonderlijke In-Car apps en de wifihotspot zijn via de externe telecompartner ‘Cubic Telecom’ tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op https://vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen Webradio en Mediastreaming worden gebruikt via een mobiel apparaat (bijv. een smartphone) dat als mobiele wifihotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Voor het gebruik van de gratis We Connect-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider.  De beschikbaarheid van de in de pakketten beschreven afzonderlijke diensten van We Connect en We Connect Plus kan van land tot land variëren en is zowel afhankelijk van het voertuig als van de uitrusting. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen looptijd van het contract en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd resp. stopgezet worden. Meer informatie vindt u op www.connect.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider.
2.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heb je een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet je je aanmelden met je gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract worden afgesloten met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heb je na de overhandiging van de auto 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of via de app 'Volkswagen We Connect' (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren. Als je de auto op een later tijdstip registreert, wordt de duur van de gratis looptijd verkort. Je kunt de mobiele onlinedienst van Car-Net, 'Guide & Inform', alleen gebruiken in combinatie met de optionele uitrustingen Discover Media en Discover Pro. Daarnaast heb je een mobiel apparaat met internettoegang (zoals een smartphone) nodig dat in staat is als mobiele wifi-hotspot te fungeren. Als alternatief kan met de telefooninterface 'Business' in combinatie met het navigatiesysteem Discover Pro een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) of een simkaart met telefoon- en dataoptie worden gebruikt. De Car-Net-diensten zijn uitsluitend met een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen jou en jouw mobieletelefonieprovider en enkel binnen het bereik van het betreffende mobieletelefoonnetwerk mogelijk. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van je mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Vanwege de datavolumes waarmee het gebruik van de Car-Net-diensten gepaard gaat, raden we je aan een contract met een flatrate databundel bij je mobieletelefonieprovider te nemen. Voor het gebruik van de gratis We Connect app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen jou en jouw mobiele provider. De beschikbaarheid van de Car-Net-diensten kan verschillen per land. Deze diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijke veranderingen onderhevig zijn. Nadere informatie over Car-Net kun je vinden op connect.volkswagen-we.com en bij je Volkswagen-Partner; informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kun je krijgen bij je mobieletelefonieprovider.
3.
De beschikbaarheid van de omschreven diensten is afhankelijk van de wagen en de uitvoering. Controleer a.u.b. de compatibiliteit van uw wagen onder connectgo.volkswagen-we.com. Voor het gebruik van We Connect Go heeft u een We Connect Go DataPlug, die bij uw Volkswagen-dealer verkrijgbaar is.
4.
De beschikbaarheid van de beschreven diensten kan per land verschillend uitvallen en is afhankelijk van het model, modeljaar en uitvoering van de auto. Verdere informatie over de voor u beschikbare diensten vindt u op www.myvolkswagen.net of in uw We Connect app.
6.
De opgegeven verbruiks- en uitstootwaarden zijn volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedures verkregen. Sinds 1 september 2017 krijgen bepaalde nieuwe auto's al hun typegoedkeuring volgens de wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor personenauto's en lichte bedrijfswagens (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), een meer realistische testprocedure voor het meten van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot. Vanaf 1 september 2018 heeft de WLTP stapsgewijs de nieuwe Europese rijcyclus (NEDC) vervangen. Vanwege de meer realistische testomstandigheden zijn de waarden voor brandstofverbruik en CO2-uitstoot die zijn gemeten volgens de WLTP in veel gevallen hoger dan die zijn gemeten volgens de NEDC. Daardoor kunnen er vanaf 1 september 2018 bij de motorrijtuigenbelasting overeenkomstige veranderingen zijn opgetreden. Meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC kun je vinden op https://www.volkswagen.be/nl/innovatie-og-technologieen/co2.html. Op dit moment moeten nog de NEDC-waarden worden vermeld. Voor zover het gaat om nieuwe auto's die hun typegoedkeuring volgens WLTP hebben gekregen, worden de NEDC-waarden afgeleid van de WLTP-waarden. Het daarnaast opgeven van de WLTP-waarden kan tot aan het verplichte gebruik op vrijwillige basis plaatsvinden. Voor zover de NEDC-waarden als verschil worden aangegeven, hebben deze geen betrekking op één afzonderlijke auto en maken ze geen deel uit van het aanbod. Ze dienen uitsluitend ter vergelijking tussen de verschillende soorten auto's. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat enz.) kunnen relevante autoparameters, zoals het gewicht, de rolweerstand en de aerodynamica veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden en het individuele rijgedrag van invloed zijn op het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO2-uitstoot en de rijprestaties van een auto. Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële, specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's is te vinden in "Leidraad over het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en stroomverbruik van nieuwe personenwagens", die bij alle verkooppunten en bij de DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen (www.dat.de/co2) gratis verkrijgbaar is. Efficiëntieklassen beoordelen auto's op basis van CO2-uitstoot, rekening houdend met het leeggewicht van de auto. Auto's die aan het gemiddelde voldoen, worden geclassificeerd als D. Auto's die beter zijn dan het huidige gemiddelde, krijgen de classificatie A +++, A ++, A +, A, B of C. Auto's die slechter zijn dan gemiddeld worden aangeduid met E, F of G. De informatie die hier wordt gegeven, heeft betrekking op de EG-typegoedkeuring van het geselecteerde model en de standaarduitrusting in overeenstemming met richtlijn 2007/46/EG. De door jou tijdens de configuratie geselecteerde meeruitvoering kan ertoe leiden dat jouw geconfigureerde model vanwege de geselecteerde uitrusting overeenkomt met een ander goedgekeurd type dan zonder de geselecteerde meeruitvoering het geval zou zijn. Hierdoor kunnen er afwijkingen ontstaan in de informatie voor jouw geconfigureerde model. De aangegeven CO2-waarden zijn de waarden die zijn vastgesteld tijdens de typegoedkeuring van de auto.