1

Digitale diensten en apps

Ontdek ons digitale platform, waar alle digitale mobiliteitsdiensten en apps verenigd zijn. Verbind u met de wereld van Volkswagen om uw individuele mobiliteit gemakkelijker, duurzamer en aantrekkelijker te maken.

Connectiviteit

We Connect1 enCar-Net2 verbinden uw voertuig met het internet. Zo krijgt u bijna in realtime verkeersinformatie, vindt u een benzinestation of gratis oplaadpunten in uw buurt en beschikt u over tal van andere entertainment-, veiligheids- en comfortfuncties aan boord. We Connect Go3 biedt u connectiviteit in standaard uitvoering en als upgrade. Zo heeft u belangrijke voertuiginformatie altijd binnen handbereik, kunt u het digitale logboek gebruiken of onderhoudsafspraken maken met uw Volkswagen-partner. Vanaf nu bent u verbonden met uw Volkswagen - of u nu onderweg bent, op kantoor of in uw zetel.Ontdekt ons Connectivity-aanbod.4

De volgende stappen

Disclaimer van Volkswagen

1.
Om gebruik te kunnen maken van de We Connect-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich bij We Connect aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Bovendien moet online een afzonderlijk We Connect- of We Connect Plus-contract worden afgesloten met Volkswagen AG op www.myvolkswagen.net of via de app Volkswagen We Connect’ (beschikbaar in de App Store en Google Play Store). Voor We Connect Plus heeft u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of de app Volkswagen We Connect’ te registreren en de diensten voor de volledige duur van de overeengekomen gratis looptijd te gebruiken. Het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. De hieraan verbonden datakosten binnen Europa worden in het kader van de netwerkdekking door Volkswagen AG gedragen met uitzondering van de ‘Streaming & Internet’-diensten en afzonderlijke In-Car apps. Voor het gebruik van de ‘Streaming & Internet’-diensten, afzonderlijke In-Car apps en de wifihotspot zijn via de externe telecompartner ‘Cubic Telecom’ tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen Webradio en Mediastreaming worden gebruikt via een mobiel apparaat (bijv. een smartphone) dat als mobiele wifihotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Voor het gebruik van de gratis app Volkswagen We Connect’ is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider.   Welke diensten in de pakketten We Connect en We Connect Plus zijn inbegrepen, kunnen van land tot land verschillen. De beschikbaarheid is ook afhankelijk van het model van de auto, de uitrusting en de geïnstalleerde softwareversie. Dit geldt ook voor de diensten van derden. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen looptijd van het contract en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd resp. stopgezet worden. Meer informatie vindt u op connect.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen-partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider.
2.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heb je een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet je je aanmelden met je gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract worden afgesloten met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heb je na de overhandiging van de auto 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of via de app 'Volkswagen We Connect' (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren. Als je de auto op een later tijdstip registreert, wordt de duur van de gratis looptijd verkort. Je kunt de mobiele onlinedienst van Car-Net, 'Guide & Inform', alleen gebruiken in combinatie met de optionele uitrustingen Discover Media en Discover Pro. Daarnaast heb je een mobiel apparaat met internettoegang (zoals een smartphone) nodig dat in staat is als mobiele wifi-hotspot te fungeren. Als alternatief kan met de telefooninterface 'Business' in combinatie met het navigatiesysteem Discover Pro een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) of een simkaart met telefoon- en dataoptie worden gebruikt. De Car-Net-diensten zijn uitsluitend met een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen jou en jouw mobieletelefonieprovider en enkel binnen het bereik van het betreffende mobieletelefoonnetwerk mogelijk. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van je mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Vanwege de datavolumes waarmee het gebruik van de Car-Net-diensten gepaard gaat, raden we je aan een contract met een flatrate databundel bij je mobieletelefonieprovider te nemen. Voor het gebruik van de gratis We Connect app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen jou en jouw mobiele provider. De beschikbaarheid van de Car-Net-diensten kan verschillen per land. Deze diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijke veranderingen onderhevig zijn. Nadere informatie over Car-Net kun je vinden op connect.volkswagen-we.com en bij je Volkswagen-Partner; informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kun je krijgen bij je mobieletelefonieprovider.
3.
De beschikbaarheid van de omschreven diensten is afhankelijk van de wagen en de uitvoering. Controleer a.u.b. de compatibiliteit van uw wagen onder connectgo.volkswagen-we.com. Voor het gebruik van We Connect Go heeft u een We Connect Go DataPlug, die bij uw Volkswagen-dealer verkrijgbaar is.
4.
De beschikbaarheid van de beschreven diensten kan per land verschillend uitvallen en is afhankelijk van het model, modeljaar en uitvoering van de auto. Verdere informatie over de voor u beschikbare diensten vindt u op www.myvolkswagen.net of in uw We Connect app.
6.
De opgegeven verbruiks- en uitstootwaarden zijn volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedures verkregen. Op 1 januari 2022 heeft de WLTP-testcyclus de NEDC-testcyclus volledig vervangen, zodat na deze datum geen NEDC-waarden meer beschikbaar zijn voor nieuwe auto’s met typegoedkeuring. De informatie heeft geen betrekking op een individuele auto en maakt geen deel uit van het aanbod, maar dient uitsluitend ter vergelijking tussen de verschillende typen auto’s. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat, enz.) kunnen relevante voertuigparameters, zoals het gewicht, de rolweerstand en de aerodynamica veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden, en het individuele rijgedrag van invloed zijn op het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO2-uitstoot en de rijprestaties van een voertuig. Vanwege de meer realistische testomstandigheden zijn de brandstofverbruiks- en CO2-uitstootwaarden gemeten volgens de WLTP in veel gevallen hoger dan de waarden gemeten volgens de NEDC. Daardoor kunnen sinds 1 september 2018 bij de motorrijtuigenbelasting overeenkomstige veranderingen optreden. Meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC kunt u vinden op  Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's is te vinden in "Leidraad over het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en stroomverbruik van nieuwe personenwagens", die op alle verkooppunten en bij de DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern of op www.dat.de/co2 verkrijgbaar is.