Een vrouw leunt tegen een Volkswagen en kijkt op haar mobiele telefoon

Kom erachter welke onlinediensten voor u beschikbaar zijn

Dit wordt aangeboden door Volkswagen AG, Deutschland.

 Wat is connectiviteit?

De connectiviteitsdiensten van Volkswagen verbinden uw auto met internet, zorgen voor meer comfort en entertainment en kunnen in geval van nood ondersteuning bieden. Zo wordt u bij pech sneller geholpen, krijgt u verkeersinformatie in real team, geniet u van beter entertainment dankzij streaming en webradio of wordt u desgewenst herinnerd aan het volgende service-interval. Bovendien hebt u via uw smartphone altijd zicht op alle belangrijke diensten en informatie over uw auto.

Houd er rekening mee dat de beschikbaarheid en vereisten van afzonderlijke functies afhankelijk zijn van de gekozen dienst. Welke mobiele onlinediensten in uw Volkswagen beschikbaar zijn, ziet u hier:

Vrouw stapt in een Volkswagen

VW Connect en We Connect

De nieuwste generatie van mobiele onlinediensten. In alle op VW Connect resp. We Connect1 voorbereide auto’s, zoals de Golf, de Passat, de Tiguan en heel veel andere huidige nieuwe Volkswagens bent u desgewenst van begin af aan online dankzij de vast geïnstalleerde e-SIMkaart.

Persoon kijkt op een mobiele telefoon en bedient de Volkswagen-app
2,3
2.
ID.5 Pro: Stroomverbruik in kWh/100 km: gecombineerd 18,0-15,5; CO2-uitstoot in g/km: gecombineerd 0. Voor de wagen zijn alleen nog verbruiks- en uitstootwaarden van de WLTP-testprocedure beschikbaar, en geen gegevens van NEDC-testen. Actieradius: gecombineerd 567 km. Gegevens over het verbruik en de CO2-uitstoot bij marges afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig.

VW Connect en We Connect voor uw ID. 

VW Connect en We Connect voor uw ID.4 verbinden u met auto. Want dankzij de vast geïnstalleerde eSIM-kaart is uw ID. meteen online beschikbaar en biedt u entertainment, online verkeersinformatie, functies op afstand en nog veel meer.

Een blauwe Sharan staat geparkeerd langs de kant van de weg voor de glazen pui van een gebouw

Car-Net

Met de onlinediensten van Car-Net bereikt u sneller uw bestemming en bent u altijd goed geïnformeerd - dankzij verkeersinformatie die nagenoeg in real time wordt verstrekt, brandstofprijzen van tankstations of weergave van beschikbare parkeerplaatsen. En als u uw smartphone gebruikt als afstandsbediening kunt u bepaalde functies comfortabel buiten de auto aansturen.5

--:--

App-Connect

Breid uw cockpit uit - App-Connect brengt geselecteerde smartphone-apps over naar het touchscreen van uw infotainmentsysteem: Apple CarPlay en Android Auto van Google - beide innovatieve technologieën zijn nu beschikbaar en bieden aanvullende nuttige en leuke functies. 6

De volgende stappen

Disclaimer van Volkswagen

1.
Wanneer u een nieuwe auto aankoopt, hebt u de optie om de digitale diensten van VW Connect resp. VW Connect Plus of We Connect resp. We Connect Plus gedurende de eerste gratis contractperiode te gebruiken. Om de VW Connect- resp. VW Connect Plus- of We Connect- resp We Connect Plus-diensten te gebruiken, heeft u een Volkswagen ID gebruikersaccount nodig en moet u inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Nadat u het Volkswagen ID gebruikersaccount met succes hebt aangemaakt en hebt gekoppeld aan uw auto, kunt u gedurende een eerste contractperiode gratis gebruikmaken van de auto-, land-, software- en uitvoeringsafhankelijke digitale diensten. Bovendien moet er online op www.myvolkswagen.net of via de app Volkswagen” (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) een afzonderlijk VW Connect- of VW Connect Plus- dan wel We Connect- of We Connect Plus-contract worden afgesloten met Volkswagen AG. De werkelijke duur van de gratis contractperiode hangt af van wanneer u de digitale diensten activeert. De gratis aangeboden initiële contractduur begint uiterlijk vanaf de negentigste dag na de eerste levering automatisch te lopen. U kunt de exacte contractduur voor uw specifieke auto bekijken op myVolkswagen www.myvolkswagen.net Voor klanten met VW Connect en VW Connect Plus geldt: Het gebruik van de mobiele onlinediensten wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. Voor het gebruik van de webradio, de wifi-hotspot en Alexa, voor zover aanwezig, kunnen tegen betaling datapakketten worden verkregen via de mobiele provider “Cubic Telecom” die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in tal van Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Het is ook mogelijk om de webradio, wifi-hotspot en Alexa, voor zover aanwezig, te gebruiken met een mobiel eindapparaat (bijv. een smartphone) dat geschikt is om te fungeren als mobiele hotspot. In dit geval is de overeenkomstige dienstfunctie enkel met een bestaand of via een afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van gegevens via internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan. Voor klanten met We Connect en We Connect Plus geldt: Het gebruik van de mobiele onlinediensten wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. Voor het gebruik van de streamingdiensten, enkele In-Car-apps en de wifi-hotspot zijn bij mobiele provider “Cubic Telecom“ tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen deze diensten worden gebruikt via een mobiel eindapparaat (zoals een smartphone) dat als mobiele wifi-hotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van gegevens via internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan. Voor het gebruik van de gratis app Volkswagen” zijn een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider vereist.    Welke diensten in de pakketten We Connect en We Connect Plus dan wel VW Connect en VW Connect Plus zijn inbegrepen, kan van land tot land verschillen. De beschikbaarheid is ook afhankelijk van het model van de auto, de uitrusting en de geïnstalleerde softwareversie. Dit geldt ook voor de diensten van derden. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen looptijd van het contract en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd resp. stopgezet worden. Meer informatie vindt u op connect.volkswagen.com en bij uw Volkswagen-partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider. 
3.
De opgegeven verbruiks- en uitstootwaarden zijn volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedures verkregen. Op 1 januari 2022 heeft de WLTP-testcyclus de NEDC-testcyclus volledig vervangen, zodat na deze datum geen NEDC-waarden meer beschikbaar zijn voor nieuwe auto’s met typegoedkeuring. De informatie heeft geen betrekking op een individuele auto en maakt geen deel uit van het aanbod, maar dient uitsluitend ter vergelijking tussen de verschillende typen auto’s. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat, enz.) kunnen relevante voertuigparameters, zoals het gewicht, de rolweerstand en de aerodynamica veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden, en het individuele rijgedrag van invloed zijn op het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO2-uitstoot en de rijprestaties van een voertuig. Vanwege de meer realistische testomstandigheden zijn de brandstofverbruiks- en CO2-uitstootwaarden gemeten volgens de WLTP in veel gevallen hoger dan de waarden gemeten volgens de NEDC. Daardoor kunnen sinds 1 september 2018 bij de motorrijtuigenbelasting overeenkomstige veranderingen optreden. Meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC kunt u vinden op  Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's is te vinden in "Leidraad over het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en stroomverbruik van nieuwe personenwagens", die op alle verkooppunten en bij de DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern of op www.dat.de/co2 verkrijgbaar is.
4.
Wanneer u een nieuwe auto aankoopt, hebt u de optie om de digitale diensten van VW Connect resp. VW Connect Plus of We Connect resp. We Connect Plus gedurende de eerste gratis contractperiode te gebruiken. Om de VW Connect- resp VW Connect Plus- of We Connect- resp We Connect Plus-diensten te kunnen gebruiken voor de ID. familie heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Nadat u het Volkswagen ID gebruikersaccount met succes hebt aangemaakt en hebt gekoppeld aan uw auto, kunt u gedurende een eerste contractperiode gratis gebruikmaken van de auto-, land-, software- en uitvoeringsafhankelijke digitale diensten. Bovendien moet er online op www.myvolkswagen.net of via de app Volkswagen” (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) een afzonderlijk VW Connect- of VW Connect Plus- dan wel We Connect- of We Connect Plus-contract worden afgesloten met Volkswagen AG. De werkelijke duur van de gratis contractperiode hangt af van wanneer u de digitale diensten activeert. De gratis aangeboden initiële contractduur begint uiterlijk vanaf de negentigste dag na de eerste levering automatisch te lopen. U kunt de exacte contractduur voor uw specifieke auto bekijken op myVolkswagen www.myvolkswagen.net Enkele mobiele onlinediensten van We Connect / We Connect Plus of VW Connect / VW Connect Plus kunnen alleen via de app Volkswagen” worden gebruikt. Voor het gebruik van de gratis app is een smartphone met een geschikt besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefoniecontract tussen u en uw mobiele provider. Door het uitwisselen van gegevens via internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan.   De mobiele onlinediensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijke veranderingen onderhevig zijn. Welke diensten in de pakketten We Connect en We Connect Plus dan wel VW Connect en VW Connect Plus zijn inbegrepen, kan van land tot land verschillen. De beschikbaarheid is ook afhankelijk van het model van de auto, de uitrusting en de geïnstalleerde softwareversie. Dit geldt ook voor de diensten van derden. Meer informatie vindt u op connect.volkswagen.com en bij uw Volkswagen-partner. Houd ook rekening met de actuele algemene voorwaarden voor de digitale diensten van de ID. -familie. 
5.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heeft u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of de app Volkswagen’ (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren. Als u de auto op een later tijdstip registreert, wordt de duur van de gratis looptijd ingekort. U kunt de mobiele onlinediensten van Car-Net ‘Guide & Inform’ alleen gebruiken in combinatie met de optionele uitrustingen Discover Media en Discover Pro. Daarnaast hebt u een mobiel apparaat met internettoegang (zoals een smartphone) nodig dat in staat is als mobiele wifi-hotspot te fungeren. Als alternatief kan met de telefooninterface “Business“ in combinatie met het navigatiesysteem Discover Pro een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) of een simkaart met telefoon- en dataoptie worden gebruikt. De Car-Net-diensten zijn uitsluitend met een bestaand of afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en enkel binnen het bereik van het betreffende mobiele netwerk mogelijk. Door het uitwisselen van datapakketten via internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan. Vanwege de datavolumes waarmee het gebruik van de Car-Net-diensten gepaard gaat, wordt een contract met een flatrate databundel bij uw mobieletelefonieprovider ten zeerste aanbevolen. Voor het gebruik van de gratis Volkswagen-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider. De beschikbaarheid van de Car-Net-diensten kan verschillen per land. De diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijk veranderingen onderhevig zijn. Nadere informatie over Car-Net kunt u vinden op connect.volkswagen.com en bij uw Volkswagen-partner; voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobieletelefonieprovider.
6.
Alleen verkrijgbaar in combinatie met de radio's 'Composition', 'Composition Colour', 'Composition Media' en 'Ready 2 Discover' of de navigatiesystemen 'Discover Media', ‘Discover Pro’ en ‘Discover Pro Max’. Via App-Connect is het altijd mogelijk om gebruikt te maken van de technologieën Apple CarPlay en Android Auto. De twee technologieën worden beheerd door Apple en Google waardoor Volkswagen AG geen invloed heeft op de beschikbaarheid van Apple CarPlay en Android Auto per land en de disponibiliteit van de technologieën dus per land kan variëren. De beschikbaarheid van Apple CarPlay kunt u opzoeken op https://www.apple.com/nl/ios/feature-availability/#apple-carplay en die van Android Auto op https://www.android.com/intl/be_nl/auto/. De functies kunnen tijdens de contractduur onderhevig zijn aan inhoudelijke wijzigingen of worden stopgezet. Om te voorkomen dat u wordt afgeleid, kunnen tijdens de rit alleen gecertificeerde apps worden gestart. Houd er in dit verband ook rekening mee dat sommige apps niet voor elk van de twee technologieën worden aangeboden. Informatie over de compatibiliteit van smartphones vindt u voor Apple CarPlay op https://www.apple.com/benl/ en voor Android Auto op https://www.android.com/intl/be_nl/auto/. Apple CarPlay is een handelsmerk van Apple Inc. Android Auto is een handelsmerk van Google LLC.