Connectiviteitsdiensten van Volkswagen
1

Welkom bij de connectiviteitsdiensten van Volkswagen

2.
Brandstofverbruik in l/100 km: gecombineerd 1,3-1,2; stroomverbruik in kWh/100 km: gecombineerd 15,8-14,9; Co₂-uitstoot in g/km: gecombineerd 30-26. Voor de auto zijn alleen verbruiks- en uitstootwaarden volgens WLTP en niet volgens NEDC beschikbaar.

Dit wordt aangeboden door Volkswagen AG, Deutschland.

 Wat is connectiviteit?

Met het connectiviteitsaanbod van Volkswagen vindt digitalisering zijn weg naar uw Volkswagen, waardoor u meer comfort, veiligheid en entertainment krijgt. Door de verbinding van de wagen met internet ontvangt u verkeersinformatie in real-time, wordt u herinnerd aan de volgende servicebeurt, kunt u streaming en web radio of snelle hulp bij pech gebruiken. 

Houd er rekening mee dat de beschikbaarheid en vereisten van afzonderlijke functies afhankelijk zijn van de gekozen dienst. 

--:--

We Connect

De volgende generatie van mobiele onlinediensten. In auto's die compatibel zijn met We Connect 3, zoals de Golf, Passat, T-Roc Cabrio en talloze andere nieuwe auto's van Volkswagen van het modeljaar 2021 kunt u naar wens online zijn. Want dankzij de geïnstalleerde eSIM-kaart kan uw Volkswagen meteen verbinding maken met het internet.

Een vrouw zit in een kamer en kijkt op haar smartphone, de achterkant van een grijze VW ID.5 is zichtbaar door het raam.

We Connect voor uw ID. 

We Connect voor uw ID.4 verbindt u met uw voertuig. Want dankzij de vast geïnstalleerde eSIM-kaart is uw ID. meteen online beschikbaar en biedt u entertainment, online verkeersinformatie, functies op afstand en nog veel meer. 

Car-Net

Car-Net

Met de mobiele online-diensten van Car-Net bereikt u het reisdoel sneller en bent u optimaal geïnformeerd. Verkeersinformatie in real time, vrije parkeerplaatsen en prijzen voor tankstations, alles geïntegreerd in de navigatie met Car-Net "Guide & Inform".
Uw smartphone als afstandsbediening, met Car-Net "Security & Service" kunt u via de We Connect app portieren en de kofferbak gemakkelijk vergrendelen en openen.5

--:--

App-Connect

Breid de cockpit uit - App Connect plaatst geselecteerde smartphones-apps op het touchscreen van uw infotainmentsysteem: Apple CarPlay, Android Auto van Google en MirrorLink - deze drie innovatieve technologieën staan nu ter beschikking en bieden aanvullende bruikbare en plezierige functies.6

Welke diensten zijn voor u beschikbaar?

Is uw Volkswagen uitgevoerd met We Connect of Car-Net? Of kan We Connect Go achteraf worden ingebouwd? Hier krijgt u een eerste, niet-bindend overzicht van de mobiele onlinediensten die voor het automodel van uw keuze beschikbaar zijn.

De volgende stappen

Disclaimer van Volkswagen

1.
De opgegeven verbruiks- en uitstootwaarden zijn volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedures verkregen. Op 1 januari 2022 heeft de WLTP-testcyclus de NEDC-testcyclus volledig vervangen, zodat na deze datum geen NEDC-waarden meer beschikbaar zijn voor nieuwe auto’s met typegoedkeuring. De informatie heeft geen betrekking op een individuele auto en maakt geen deel uit van het aanbod, maar dient uitsluitend ter vergelijking tussen de verschillende typen auto’s. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat, enz.) kunnen relevante voertuigparameters, zoals het gewicht, de rolweerstand en de aerodynamica veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden, en het individuele rijgedrag van invloed zijn op het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO2-uitstoot en de rijprestaties van een voertuig. Vanwege de meer realistische testomstandigheden zijn de brandstofverbruiks- en CO2-uitstootwaarden gemeten volgens de WLTP in veel gevallen hoger dan de waarden gemeten volgens de NEDC. Daardoor kunnen sinds 1 september 2018 bij de motorrijtuigenbelasting overeenkomstige veranderingen optreden. Meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC kunt u vinden op  Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's is te vinden in "Leidraad over het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en stroomverbruik van nieuwe personenwagens", die op alle verkooppunten en bij de DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern of op www.dat.de/co2 verkrijgbaar is.
3.
Om gebruik te kunnen maken van de We Connect-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich bij We Connect aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Bovendien moet online een afzonderlijk We Connect- of We Connect Plus-contract worden afgesloten met Volkswagen AG op www.myvolkswagen.net of via de app Volkswagen We Connect’ (beschikbaar in de App Store en Google Play Store). Voor We Connect Plus heeft u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of de app Volkswagen We Connect’ te registreren en de diensten voor de volledige duur van de overeengekomen gratis looptijd te gebruiken. Het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. De hieraan verbonden datakosten binnen Europa worden in het kader van de netwerkdekking door Volkswagen AG gedragen met uitzondering van de ‘Streaming & Internet’-diensten en afzonderlijke In-Car apps. Voor het gebruik van de ‘Streaming & Internet’-diensten, afzonderlijke In-Car apps en de wifihotspot zijn via de externe telecompartner ‘Cubic Telecom’ tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen Webradio en Mediastreaming worden gebruikt via een mobiel apparaat (bijv. een smartphone) dat als mobiele wifihotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Voor het gebruik van de gratis app Volkswagen We Connect’ is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider.   Welke diensten in de pakketten We Connect en We Connect Plus zijn inbegrepen, kunnen van land tot land verschillen. De beschikbaarheid is ook afhankelijk van het model van de auto, de uitrusting en de geïnstalleerde softwareversie. Dit geldt ook voor de diensten van derden. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen looptijd van het contract en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd resp. stopgezet worden. Meer informatie vindt u op connect.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen-partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider.
4.
Om de diensten We Connect en We Connect Plus voor de ID.- familie te gebruiken, hebt u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u uzelf met uw gebruikersnaam en wachtwoord aanmelden bij We Connect/We Connect Plus. Daarnaast moet online een afzonderlijk We Connect-/We Connect Plus-contract worden afgesloten met Volkswagen AG. Het contract voor We Connect voor de ID.- familie is niet beperkt tot drie jaar. We Connect Plus is in eerste instantie beperkt tot een looptijd van drie jaar en kan daarna tegen betaling worden verlengd. Na overdracht van de auto hebt u 90 dagen de tijd om de auto te registreren op myvolkswagen.net of via de We Connect ID.- app (beschikbaar in de App Store en Google Play Store) en de We Connect Plus-diensten voor de volledige duur van de overeengekomen, gratis looptijd te gebruiken. Als u de auto op een later tijdstip registreert, wordt de duur van de gratis looptijd ingekort. Sommige mobiele onlinediensten van We Connect/We Connect Plus kunnen alleen via de We Connect ID.- app worden bediend. Voor het gebruik van de gratis app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. Door het uitwisselen van gegevens via het internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht.De mobiele onlinediensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijke veranderingen onderhevig zijn. Welke diensten in de pakketten We Connect en We Connect Plus zijn inbegrepen, kunnen van land tot land verschillen. De beschikbaarheid is ook afhankelijk van het model van de auto, de uitrusting en de geïnstalleerde softwareversie. Dit geldt ook voor de diensten van derden. Meer informatie vindt u op www.connect.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen-partner. Houd ook rekening met de actuele algemene voorwaarden voor de digitale diensten van de ID.- -familie.
5.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heb je een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet je je aanmelden met je gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract worden afgesloten met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heb je na de overhandiging van de auto 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of via de app 'Volkswagen We Connect' (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren. Als je de auto op een later tijdstip registreert, wordt de duur van de gratis looptijd verkort. Je kunt de mobiele onlinedienst van Car-Net, 'Guide & Inform', alleen gebruiken in combinatie met de optionele uitrustingen Discover Media en Discover Pro. Daarnaast heb je een mobiel apparaat met internettoegang (zoals een smartphone) nodig dat in staat is als mobiele wifi-hotspot te fungeren. Als alternatief kan met de telefooninterface 'Business' in combinatie met het navigatiesysteem Discover Pro een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) of een simkaart met telefoon- en dataoptie worden gebruikt. De Car-Net-diensten zijn uitsluitend met een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen jou en jouw mobieletelefonieprovider en enkel binnen het bereik van het betreffende mobieletelefoonnetwerk mogelijk. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van je mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Vanwege de datavolumes waarmee het gebruik van de Car-Net-diensten gepaard gaat, raden we je aan een contract met een flatrate databundel bij je mobieletelefonieprovider te nemen. Voor het gebruik van de gratis We Connect app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen jou en jouw mobiele provider. De beschikbaarheid van de Car-Net-diensten kan verschillen per land. Deze diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijke veranderingen onderhevig zijn. Nadere informatie over Car-Net kun je vinden op connect.volkswagen-we.com en bij je Volkswagen-Partner; informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kun je krijgen bij je mobieletelefonieprovider.
6.
Alleen verkrijgbaar in combinatie met de radio's 'Composition', 'Composition Colour', 'Composition Media' en 'Ready 2 Discover' of de navigatiesystemen 'Discover Media' en 'Discover Pro'. App-Connect omvat de technologieën Apple CarPlay, Android Auto en MirrorLink. Er kunnen tijdens de rit alleen gecertificeerde apps worden gestart zodat je tijdens het rijden niet wordt afgeleid. Houd er in dit verband ook rekening mee dat sommige apps niet voor elk van de drie technologieën worden aangeboden, dat de functies tijdens de contractperiode onderhevig zijn aan inhoudelijke wijzigingen door de aanbieder of door de aanbieder kunnen worden stopgezet en dat de beschikbaarheid van deze technologieën van land tot land kan verschillen. Informatie over de compatibiliteit van smartphones vindt u voor Apple CarPlay onder https://www.apple.com/benl/, voor Android Auto onder https://www.android.com/intl/be_nl/auto/ en voor MirrorLink onder https://mirrorlink.com/. Apple CarPlay is een handelsmerk van Apple Inc. Android Auto is een handelsmerk van Google LLC. MirrorLink is een geregistreerd handelsmerk van het Car Connectivity Consortium LCC.