FAQ ID. Software-updates
Hebt u vragen over de ID. Software-updates, het proces en de installatie? Dan vindt u hier de nodige antwoorden.
Vragen en antwoorden in een oogopslag
Hier vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over software-updates in het algemeen, over-the-air updates en werkplaatsupdates.
FAQ – algemeen
Waarom moet ik software-updates uitvoeren op mijn ID.?
Hoe weet ik wanneer er een software-update voor mijn ID. beschikbaar is?
Ik heb een melding in mijn voertuig ontvangen dat er een update beschikbaar is, betekent dit dat ik een nieuwe softwareversie kan installeren?
Hoe weet ik welke softwareversie momenteel op mijn ID. is geïnstalleerd?
Zijn de updates gratis voor mij?
Hoe wordt het bewijs van de software-update geleverd?
Vervalt de fabrieksgarantie als ik geen update installeer of deze niet krijg van de Volkswagen-partner?
Hoe werk ik de In-Car-apps bij?
Mijn ID. geeft aan dat ik moet inloggen als hoofdgebruiker. Wat moet ik doen?
Waarom heb ik slechts een beperkte of geen We Connect-verbinding na het installeren van de software-update?
Wat kan ik doen als bijvoorbeeld mijn online diensten na de software-update niet meer werken omdat mijn ID. ‘offline’ is, ook al wordt er ‘online’ weergegeven?
Wat moet ik doen als mijn functieapps niet meer zichtbaar zijn in het infotainmentsysteem na een software-update?
Na een software-update werken bepaalde diensten in mijn voertuig niet meer. Wat kan ik doen?
Waarom zijn de updates niet chronologisch genummerd?
FAQ – Over-the-Air updates
Wat zijn over-the-air updates?
Kan ik de over-the-air updates zelf uitvoeren?
Hoe kan ik zien dat er een over-the-air update beschikbaar is?
Ik heb het bericht in het infotainmentsysteem weggeklikt. Hoe kan ik de installatie toch uitvoeren?
Welke software-updates zullen over-the-air (online) beschikbaar zijn?
Wat heb ik nodig om een over-the-air update te kunnen ontvangen?
Is de verbindingsstatus van mijn ID. van belang voor het ontvangen van een over-the-air update?
Kan een over-the-air update ook zonder internetverbinding worden geïnstalleerd, bijvoorbeeld wanneer ik mijn ID. in een ondergrondse parkeergarage parkeer?
Kan ik een over-the-air update overslaan en dan gewoon de volgende beschikbare update installeren?
Waarom kreeg ik een over-the-air update, maar zie ik geen veranderingen?
Waarom ontvangen de voertuigen waarvoor de software-update is gepland de over-the-air update niet allemaal op hetzelfde moment?
Kan ik met mijn ID. rijden, terwijl de over-the-air update wordt geïnstalleerd?
Wat gebeurt er wanneer ik mijn ID. gebruik tijdens de installatie van een over-the-air update (bv. ontgrendelen of opladen)?
Kan ik mijn Volkswagen Data Plug of andere OBD-leesmodules met het voertuig verbonden laten tijdens de update?
Kan ik een over-the-air update installeren tijdens het opladen?
Welke laadstatus heeft mijn ID. minstens nodig om een over-the-air update te kunnen installeren?
Kan ik de installatie opnieuw starten na een mislukte over-the-air update?
Het infotainmentsysteem toont me het volgende bericht: ‘De systeemupdate is niet langer beschikbaar’ – wat betekent dit?
Waarom toont mijn display in het infotainmentsysteem niet de lopende voortgang van de software-update over-the-air?
FAQ – Werkplaatsupdates
Hoe maak ik een afspraak om een software-update te ontvangen?
Blijf ik mobiel terwijl mijn ID. in de werkplaats een software-update krijgt?