Op weg naar de wereldpremière: de nieuwe berline ID.71

Maak plaats voor de ID.7! Van 5 tot 8 januari 2023 presenteerde Volkswagen Group of America in Las Vegas zijn eerste 100% elektrische berline op basis van het modulaire elektrificatieplatform (MEB), verscholen onder een slimme camouflage.

Het in China gepresenteerde prototype ID. AERO2 gaf al een eerste idee van het nieuwe model, dat zich onder meer onderscheidt door zijn aerodynamische design en een rijbereik tot 700 kilometer3 (WLTP). Na een onderbreking van zes jaar was Volkswagen Group of America terug op de CES, ‘s werelds grootste professionele elektronicabeurs, met een uitzonderlijk product.

De nieuwe ID.7 wordt het nieuwe vlaggenschip van ons elektrische modellengamma.
Thomas Schäfer
Directeur van het merk Volkswagen

“De nieuwe ID.7 wordt het nieuwe vlaggenschip van ons elektrische modellengamma. De berline zal technologie en kwaliteit van topniveau bieden. De ID.7 is een van de tien nieuwe elektrische modellen die we tegen 2026 op de markt willen brengen. Ons doel? Onze klanten in elk segment de meest geschikte producten aanbieden”, zegt Thomas Schäfer, directeur van het merk Volkswagen.

De ID.7 biedt een nieuwe beleving op het vlak van klimaatregeling en comfort

Met zijn nieuwste model op basis van het modulaire elektrificatieplatform (MEB) reageert VW op de feedback van zijn klanten en verbetert de constructeur het gebruikscomfort op de betrokken vlakken. Tal van innovaties worden standaard aangeboden op de ID.7:

  • het nieuwe weergaveconcept
  • een head-updisplay met augmented reality
  • een scherm van 38 centimeter (15 duim)
  • nieuwe aircobediening geïntegreerd in het eerste niveau van het infotainmentsysteem
  • verlichte aanraakgevoelige schuifregelaars

Het nieuwe aircoconcept met slimme diffusors biedt verschillende functies: zo herkent de ID.7 de naderende bestuurder aan zijn sleutel om vervolgens het interieur in de zomer af te koelen of bij koud weer op te warmen voordat de bestuurder instapt. De Smart Air Vents, luchtroosters met een innovatief ontwerp, regelen de luchtstroom en maken dynamische bewegingen om de lucht zo snel mogelijk over een grote ruimte te verdelen. Als de passagiers plaatsnemen, kan de luchtstroom rechtstreeks op het lichaam worden gericht of onrechtstreeks de passagiersruimte ventileren. Deze functies zijn altijd zichtbaar en kunnen individueel voor elke gebruiker geactiveerd en opgeslagen worden op het nieuwe grote scherm. Speciale wensen kunnen met spraakcommando’s worden geactiveerd. De ID.7 reageert op het bericht “Hey Volkswagen, ik heb koude handen” door de stuurverwarming in te schakelen en warme lucht op de handen te richten.

Modulair elektrificatieplatform (MEB) maakt aerodynamisch design en ruimtelijk interieurconcept mogelijk

De ID.7 volgt de designtaal van het volledig elektrische ID.-gamma. De vormtaal van de berline wordt gekenmerkt door de bijzonder verzorgde aerodynamica van de neus en het dak, die bijdraagt tot een lager energieverbruik en een groter rijbereik. Door de luchtinlaten aan de voorzijde stroomt de wind doelgericht via de flanken van het voertuig naar de achterzijde. Zo creëren ze een ‘luchtgordijn’ dat de luchtstroom opzij van het voertuig tempert. De uitstekende luchtweerstandscoëfficiënt van de ID.7 is mede te danken aan het aflopende coupédak. Het rijbereik bedraagt ongeveer 700 kilometer3 (WLTP).

Zoals alle modellen van de ID.-familie is de ID.7 gebaseerd op het modulaire elektrificatieplatform van de Volkswagen-groep (MEB). De voordelen van dat modulaire platform met zijn korte overhangen en lange wielbasis (2,97 meter) komen ook tot uiting in het interieur. Het resultaat is een premium berline met een bijzonder ruimtelijk gevoel en royale afmetingen.

Volkswagens elektrische campagne: al 500.000 auto’s op basis van het modulaire elektrificatieplatform (MEB) geleverd

Met de berline ID.7 breidt Volkswagen het succes van zijn 100% elektrische ID.-familie uit naar het belangrijke segment van de premium berlines en intensiveert het zijn elektrische campagne met de ACCELERATE-strategie. Volkswagen heeft al een eerste mijlpaal bereikt. Sinds de levering van de eerste ID.3’s aan klanten, in september 2020, heeft Volkswagen via zijn dochterondernemingen wereldwijd al 500.000 auto’s van de ID.-familie afgeleverd, bijna een jaar eerder dan gepland ondanks de aanhoudende problemen in de productieketen.

Na de ID.34, ID.45, ID.5 en ID.66 (alleen in China) en de nieuwe ID. Buzz7, wordt de ID.7 het zesde model in de ID.-familie. Na de ID.4 gaat het om de tweede wereldauto van Volkswagen op basis van het modulaire elektrificatieplatform (MEB). De elektrische berline zal naar verwachting worden verkocht op de drie belangrijkste markten: China, Europa en Noord-Amerika. De ID.7 voor de Europese markt zal van de band rollen in de Volkswagen-fabriek van Emden. Na de ID.4 gaat het om het tweede model op basis van het modulaire elektrificatieplatform (MEB) dat in Emden wordt geproduceerd.

Tot uw dienst.

Tot uw dienst.