Wat u voor het gebruik van Car-Net nodig heeft

Dit wordt aangeboden door Volkswagen AG, Deutschland.

Dit is wat u nodig heeft1

Car-Net navigatiesystemen “Discover Media“, “Discover Pro“ en “Composition Media“.
2
2.
De afbeelding laat een nieuwe generatie infotainment-systemen zien; diensten zijn ook in de oudere generatie beschikbaar

Voor het gebruik van Guide & Inform Car-Net-diensten heeft u een navigatiesysteem in uw Volkswagen nodig. Hiertoe behoren Discover Media en Discover Pro, en de voor de Touareg verkrijgbare Innovision Cockpit.

Voor het Car-Net-dienstenpakket Security & Service heeft u daarentegen alleen de Noodoproepservice nodig en kunt u het net als App-Connect al met de radio Composition Media onbeperkt gebruiken.

In combinatie met het navigatiesysteem “Discover Pro” raden wij u bovendien de telefooninterface “Business” aan, die u de mogelijkheid beidt om een wifi-hotspot in uw Volkswagen in te richten. Op die manier profiteren u en uw passagiers optimaal van het veelzijdige Car-Net-aanbod. Voor uw navigatiesysteem “Discover Media” stelt de CarStick LTE 3 snel en probleemloos een internetverbinding en een wifi-hotspot in uw Volkswagen beschikbaar.

Veel diensten kunt u via uw smartphone met de We Connect app bedienen. Gekoppeld aan het infotainmentsysteem kan de app bovendien zorgen voor internettoegang, die u nodig heeft voor het gebruik van Car-Net. Voor individuele functies zijn er bovendien technische componenten in de wagen vereist, bijvoorbeeld een alarmsysteem voor de dienst “Online alarmsysteem”. 

Afhankelijk van de wagen zijn er verschillende dienstenpakketten verkrijgbaar, die u (indien u dit nog niet heeft gedaan bij de aanschaf van uw Volkswagen) via het We Connect portaal kunt boeken. Als aan de technische voorwaarden is voldaan, heeft u een gebruikersaccount nodig, die u in enkele stappen kunt aanmaken.

  • Navigatiesysteem “Discover Media”, “Discover Pro” of “Discover Premium”
  • Radio-installatie “Composition Media” (beperkt)
  • Android-compatibele smartphone of iPhone met internettoegang
  • Car-Net-dienstenpakket
  • Volkswagen-gebruikersaccount
Aanmelden in het We Connect portaal

Om de mobiele onlinediensten gemakkelijk van overal vandaan te kunnen gebruiken, meldt u zich met uw Volkswagen ID aan op het We Connect portaal en registreert u zich vervolgens met uw wagen. Indien u nog geen Volkswagen ID heeft aangemaakt, wordt u o

Gebruik via de We Connect app en het We Connect portaal

We Connect app

Na registratie kunt u de functies van de Car-Net-diensten overzichtelijk op het We Connect portaal of met de We Connect app op uw mobiele apparaat oproepen en bedienen. U kunt hier de app downloaden:

Downloaden in de App Store

Downloaden bij Google Play

Disclaimer van Volkswagen
1.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heeft de klant na overdracht van de wagen 90 dagen de tijd om de wagen op portal.volkswagen-we.com registreren. Bij registratie op een later tijdstip wordt de duur van de kosteloze looptijd verkort. U kunt de mobiele onlinediensten van Car-Net, 'Guide & Inform', alleen gebruiken in combinatie met de tegen meerprijs verkrijgbare uitrustingen Discover Media en Discover Pro. Daarnaast heeft u een mobiel apparaat met internettoegang (zoals een smartphone) nodig dat in staat is als mobiele wifi-hotspot te fungeren. Als alternatief kan met de telefooninterface 'Premium' in combinatie met het navigatiesysteem Discover Pro een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) of een simkaart met telefoon- en dataoptie worden gebruikt. Met de tegen meerprijs verkrijgbare Car-Stick LTE kan in combinatie met het navigatiesysteem Discover Media eveneens een internetverbinding voor uw navigatiesysteem en een wifi-hotspot in de wagen tot stand worden gebracht. De Car-Net-diensten zijn uitsluitend met een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobieletelefoonprovider en enkel binnen het bereik van het betreffende mobieletelefoonnetwerk mogelijk. Door het ontvangen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Vanwege de datavolumes waarmee het gebruik van de Car-Net-diensten gepaard gaat, wordt een contract met een flatrate databundel bij uw mobieletelefonieprovider ten zeerste aanbevolen. Voor het gebruik van de gratis We Connect-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. De beschikbaarheid van de Car-Net-diensten kan verschillen per land. De diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijk veranderingen onderhevig zijn. Nadere informatie over Car-Net kunt u vinden op portal.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner; informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u krijgen bij uw mobieletelefonieprovider.
3.
Door het ontvangen van datapakketten van internet kunnen er, afhankelijk van het mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (zoals roamingvergoedingen) in rekening worden gebracht. Volkswagen adviseert een contract met een flatrate databundel bij de betreffende mobieletelefonieprovider. Meer informatie over het gebruik van mobiele apparatuur en Car-Net staat in de wagendocumentatie van Volkswagen.

Uw browser blijkt niet up-to-date te zijn.

Het kan zijn dat onze website hierdoor niet optimaal werkt.
We raden u een update van uw webbrowser aan!

De nieuwste versie staat telkens en overal garant voor een goede internetervaring.

Bedankt voor uw bezoek en veel plezier,
uw Volkswagen-team.