Activeren van Car-Net1

Hier leest u hoe u de mobiele onlinediensten via de We Connect app kunt activeren. U kunt de diensten ook activeren via het infotainmentsysteem van uw Volkswagen of via het We Connect portaal.

Dit wordt aangeboden door Volkswagen AG, Deutschland.

Zo activeert u Car-Net

Car-Net met de We Connect-app activeren

Activeren met de We Connect app

Het activeren van de mobiele onlinediensten via uw smartphone is heel makkelijk: Met de We Connect app maakt u eenvoudig en snel een gebruikersaccount aan en haalt u de mobiele onlinediensten naar de wagen.

In deze gebruiksaanwijzing krijgt u de afzonderlijke stappen te zien die hiervoor nodig zijn.

Car-Net via het infotainmentsysteem in uw Volkswagen activeren.

Activeren via uw infotainmentsysteem

Beschikt de Volkswagen over het Car-Net-dienstenpakket: 'Guide & Inform'? In dat geval kunt u onze onlinediensten ook snel en comfortabel activeren via het infotainmentsysteem in de geparkeerde wagen. In deze gebruiksaanwijzing leiden we u door het activatieproces.

Car-Net via het portaal activeren.

Activeren via het portaal

Wilt u Car-Net van thuis uit instellen? Geen probleem! Thuis kunt u met computer of tablet toegang krijgen tot de veelzijdige Car-Net-diensten.

Tot stand brengen van een internetverbinding

Om van alle voordelen van de mobiele onlinediensten te kunnen profiteren, heeft u naast een actieve Car-Net-licentie een internetverbinding in de wagen nodig. Daarvoor zijn, afhankelijk van de uitrusting, verschillende mogelijkheden beschikbaar. In de video worden deze gepresenteerd en in afzonderlijke stappen beschreven.

Als u alles nog eens rustig na wilt lezen, kunt u hierna een geschreven handleiding downloaden.

Disclaimer van Volkswagen
1.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heeft de klant na overdracht van de wagen 90 dagen de tijd om de wagen op portal.volkswagen-we.com registreren. Bij registratie op een later tijdstip wordt de duur van de kosteloze looptijd verkort. U kunt de mobiele onlinediensten van Car-Net, 'Guide & Inform', alleen gebruiken in combinatie met de tegen meerprijs verkrijgbare uitrustingen Discover Media en Discover Pro. Daarnaast heeft u een mobiel apparaat met internettoegang (zoals een smartphone) nodig dat in staat is als mobiele wifi-hotspot te fungeren. Als alternatief kan met de telefooninterface 'Premium' in combinatie met het navigatiesysteem Discover Pro een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) of een simkaart met telefoon- en dataoptie worden gebruikt. Met de tegen meerprijs verkrijgbare Car-Stick LTE kan in combinatie met het navigatiesysteem Discover Media eveneens een internetverbinding voor uw navigatiesysteem en een wifi-hotspot in de wagen tot stand worden gebracht. De Car-Net-diensten zijn uitsluitend met een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobieletelefoonprovider en enkel binnen het bereik van het betreffende mobieletelefoonnetwerk mogelijk. Door het ontvangen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Vanwege de datavolumes waarmee het gebruik van de Car-Net-diensten gepaard gaat, wordt een contract met een flatrate databundel bij uw mobieletelefonieprovider ten zeerste aanbevolen. Voor het gebruik van de gratis We Connect-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. De beschikbaarheid van de Car-Net-diensten kan verschillen per land. De diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijk veranderingen onderhevig zijn. Nadere informatie over Car-Net kunt u vinden op portal.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner; informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u krijgen bij uw mobieletelefonieprovider.

Uw browser blijkt niet up-to-date te zijn.

Het kan zijn dat onze website hierdoor niet optimaal werkt.
We raden u een update van uw webbrowser aan!

De nieuwste versie staat telkens en overal garant voor een goede internetervaring.

Bedankt voor uw bezoek en veel plezier,
uw Volkswagen-team.