Die Car-Net Online-Dienste für Ihren mobilen Alltag
1
Die Car-Net Online-Dienste für Ihren mobilen Alltag
1
Die Car-Net Online-Dienste für Ihren mobilen Alltag
1

De Car-Net-onlinediensten voor uw mobiele dagelijks gebruik.

Dit wordt aangeboden door Volkswagen AG, Deutschland.

 Car-Net ontdekken

Met de mobiele onlinediensten van Car-Net bent u helemaal op de hoogte. Veel oudere Volkswagen-modellen voor modeljaar voor 2021 zijn serieel aangepast, zodat ze Car-Net nu ondersteunen. Ontdek nu het connectiviteitsaanbod van Car-Net.1

  • Guide & Inform. Met Car-Net onderweg beter geïnformeerd.
    Guide & Inform. Met Car-Net onderweg beter geïnformeerd.

In real time het reisdoel voor ogen

  • Guide & Inform. Met Car-Net onderweg beter geïnformeerd.
    Guide & Inform. Met Car-Net onderweg beter geïnformeerd.

Met de “Guide & Inform”-diensten van Car-Net bent u onderweg beter geïnformeerd. Zoek naar spannende bestemmingen in uw omgeving, ontvang zeer actuele verkeersinformatie direct van internet en nog veel meer.

U activeert en gebruikt Car-Net als volgt

Hier leest u hoe u uw mobiele onlinediensten middels de We Connect-app kunt activeren – en wat u daarvoor nodig heeft.

Instructies voor activering weergeven

Voorwaarden controleren

Welke diensten zijn voor u beschikbaar?

Is uw Volkswagen uitgevoerd met We Connect of Car-Net? Of kan We Connect Go achteraf worden ingebouwd? Hier krijgt u een eerste, niet-bindend overzicht van de mobiele onlinediensten die op de wagen van uw keuze beschikbaar zijn.  

Compatibiliteit controleren

Praktische diensten voor het dagelijks gebruik

  • Dat is Car-Net. Snelle hulp on demand.
    Dat is Car-Net. Snelle hulp on demand.

U bent in goede handen

  • Dat is Car-Net. Snelle hulp on demand.
    Dat is Car-Net. Snelle hulp on demand.

Goed dat er altijd iemand is: met de tegen meerprijs verkrijgbare noodoproepservice kunt u 24 uur per dag contact opnemen met de Volkswagen-alarmcentrale door op de rode SOS-toets te drukken. Bij ongevallen met airbagactivering wordt automatisch hulp ingeroepen.

Pakketten, looptijden, prijzen en voorwaarden

Guide & Inform Basic,
3 Jaar 2), 3)

Guide & Inform Plus,
3 Jaar 2), 3)

Security & Service
Basic

Security & Service Plus,
3 Jaar 2), 3) incl. e-Manager 1)

e-Remote, 1 Jaar2),3)

App-Connect

Prijs
(incl. btw.)

0,00 €

0,00 €

0,00 €

0,00 €

0,00 €

275,00 €

Verlenging met 1 jaar
Prijs (incl. btw.)

79 €

79 €

60 €

99 € (60 €) 4)

Verlenging met 2 jaar
Prijs (incl. btw.)

135 €

135 €

95 €

170 € (95 €) 4)

Mobiele telefoonkosten/sim 5) 

Klant

Klant

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen

Klant

Technische vereisten

Discover Media

Discover Pro

Noodoproepservice

Noodoproepservice

Composition Media, Ready 2 Discover, Discover Media of Discover Pro

Actief

na registratie

na registratie

na registratie

na registratie

na registratie

af fabriek

Meer informatie 

Prijs
(incl. btw.)

0,00 €

Verlenging met 1 jaar
Prijs (incl. btw.)

79 €

Verlenging met 2 jaar
Prijs (incl. btw.)

135 €

Mobiele telefoonkosten/sim 5) 

Klant

Technische vereisten

Discover Media

Actief

na registratie

Meer informatie 

De weergave vertegenwoordigt het actuele verkoopprogramma.
1) e-Manager is alleen beschikbaar voor elektrische wagens en plug-inhybridewagens
2) Voor nieuwe wagens geldt: Voert de klant de bestelling niet binnen 90 dagen na overname van de wagen door de klant uit ("eerste besteltermijn"), dan wordt de gratis looptijd van de dienst verminderd met het aantal dagen dat tussen het einde van de eerste besteltermijn en de daadwerkelijke bestelling ligt.
3) Uitzondering: looptijd 3 jaar, in combinatie met het pakket "Business Premium"
4) De waarde tussen haakjes is van toepassing op plug-inhybridewagens.
5) Geldt voor de dataverbinding tussen de wagen en de dataserver van Volkswagen AG. De dataverbinding tussen het apparaat van de klant en de dataserver bij het gebruik van mobiele onlinediensten via het We Connect portaal of de We Connect app behoren niet tot de diensten die Volkswagen AG verleent.

We Connect app

Car-Net nu met de We Connect-app gebruiken 

Met de We Connect-app heeft u de mobiele onlinediensten van Car-Net op uw smartphone. En alle voordelen in een app. Download de We Connect app voor het besturingssysteem van uw smartphone en maak verbinding met uw Volkswagen.

Disclaimer van Volkswagen
1.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heeft de klant na overdracht van de wagen 90 dagen de tijd om de wagen op portal.volkswagen-we.com registreren. Bij registratie op een later tijdstip wordt de duur van de kosteloze looptijd verkort. U kunt de mobiele onlinediensten van Car-Net, 'Guide & Inform', alleen gebruiken in combinatie met de tegen meerprijs verkrijgbare uitrustingen Discover Media en Discover Pro. Daarnaast heeft u een mobiel apparaat met internettoegang (zoals een smartphone) nodig dat in staat is als mobiele wifi-hotspot te fungeren. Als alternatief kan met de telefooninterface 'Premium' in combinatie met het navigatiesysteem Discover Pro een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) of een simkaart met telefoon- en dataoptie worden gebruikt. Met de tegen meerprijs verkrijgbare Car-Stick LTE kan in combinatie met het navigatiesysteem Discover Media eveneens een internetverbinding voor uw navigatiesysteem en een wifi-hotspot in de wagen tot stand worden gebracht. De Car-Net-diensten zijn uitsluitend met een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobieletelefoonprovider en enkel binnen het bereik van het betreffende mobieletelefoonnetwerk mogelijk. Door het ontvangen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Vanwege de datavolumes waarmee het gebruik van de Car-Net-diensten gepaard gaat, wordt een contract met een flatrate databundel bij uw mobieletelefonieprovider ten zeerste aanbevolen. Voor het gebruik van de gratis We Connect-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. De beschikbaarheid van de Car-Net-diensten kan verschillen per land. De diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijk veranderingen onderhevig zijn. Nadere informatie over Car-Net kunt u vinden op portal.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner; informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u krijgen bij uw mobieletelefonieprovider.
3.
De opgegeven verbruiks- uitstootwaarden zijn volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedures verkregen. Sinds 1 september 2017 krijgen bepaalde nieuwe auto's al hun typegoedkeuring volgens de wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor personenauto's en lichte bedrijfswagens (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), een meer realistische testprocedure voor het meten van het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot. Vanaf 1 september 2018 zal de WLTP stapsgewijs de nieuwe Europese rijcyclus (NEDC) vervangen. Vanwege de meer realistische testomstandigheden zijn de brandstofverbruiks- en CO₂-uitstootwaarden die zijn gemeten volgens de WLTP in veel gevallen hoger dan die welke zijn gemeten volgens de NEDC. Daardoor kunnen er vanaf 1 september 2018 bij de motorrijtuigenbelasting overeenkomstige veranderingen optreden. Meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC kunt u vinden op www.volkswagen.de/wltp.

Op dit moment moeten nog de NEDC-waarden worden vermeld. Voor zover het gaat om nieuwe auto's die hun typegoedkeuring volgens WLTP hebben gekregen, worden de NEDC-waarden afgeleid van de WLTP-waarden. Het daarnaast opgeven van de WLTP-waarden kan tot aan het verplichte gebruik op vrijwillige basis plaatsvinden. Voor zover de NEDC-waarden als verschil worden aangegeven, hebben deze geen betrekking op één afzonderlijk voertuig en maken ze geen deel uit van het aanbod. Ze dienen uitsluitend ter vergelijking tussen de verschillende voertuigtypen. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat, enz.) kunnen relevante voertuigparameters, zoals het gewicht, de rolweerstand en de aerodynamica veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden, en het individuele rijgedrag van invloed zijn op het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO₂-uitstoot en de rijprestaties van een voertuig.

Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële, specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's is te vinden in "Leidraad over het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en stroomverbruik van nieuwe personenwagens", die op alle verkooppunten en bij de DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen (www.dat.de/co2) gratis verkrijgbaar is.
4.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heeft de klant na overdracht van de wagen 90 dagen de tijd om de wagen op portal.volkswagen-we.com registreren. Bij registratie op een later tijdstip wordt de duur van de kosteloze looptijd verkort. Het gebruik van de mobiele onlinediensten van Car-Net wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. De hieraan verbonden datakosten binnen Europa worden in het kader van de netwerkdekking met uitzondering van de diensten Webradio en Hybrid-radio door Volkswagen AG gedragen. Voor het gebruik van de diensten Webradio en Hybrid-radio en de wifi-hotspot zijn via de externe partner Cubic Telecom tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen gebruikt kunnen worden. Informatie over prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen Webradio en Hybrid-radio worden gebruikt via een mobiel apparaat (bijv. een smartphone) dat als mobiele wifi-hotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het ontvangen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Voor het gebruik van de gratis We Connect-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. De beschikbaarheid van de in de pakketten beschreven afzonderlijke diensten van Car-Net (Guide & Inform Premium en Security & Service) kan van land tot land variëren. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen looptijd van het contract en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd, resp. afgesloten worden. Meer informatie vindt u op portal.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider.

Uw browser blijkt niet up-to-date te zijn.

Het kan zijn dat onze website hierdoor niet optimaal werkt.
We raden u een update van uw webbrowser aan!

De nieuwste versie staat telkens en overal garant voor een goede internetervaring.

Bedankt voor uw bezoek en veel plezier,
uw Volkswagen-team.