Connectiviteitsdiensten van Volkswagen
1

Welkom bij de connectiviteitsdiensten van Volkswagen

2.
Brandstofverbruik, l/100 km: gecombineerd 1,4 - 1,3; stroomverbruik, kWh/100 km: gecombineerd 12,6 - 12,2; CO₂-uitstoot gecombineerd, g/km: 32 - 30; efficiëntieklasse: A+

Dit wordt aangeboden door Volkswagen AG, Deutschland.

 Wat is connectiviteit?

Met het connectiviteitsaanbod van Volkswagen vindt digitalisering zijn weg naar uw Volkswagen, waardoor u meer comfort, veiligheid en entertainment krijgt. Door de verbinding van de wagen met internet ontvangt u verkeersinformatie in real-time, wordt u herinnerd aan de volgende servicebeurt, kunt u streaming en web radio of snelle hulp bij pech gebruiken. 

Houd er rekening mee dat de beschikbaarheid en vereisten van afzonderlijke functies afhankelijk zijn van de gekozen dienst. 

--:--

We Connect en We Connect Start

De volgende generatie mobiele online-diensten. In alle wagens die voorbereid zijn op We Connect3, zoals de nieuwe Golf, Passat, T-Roc Cabrio en tal van andere huidige Volkswagen nieuwe wagens uit modeljaar 2021, kunt u op aanvraag online zijn. En met We Connect Start4 bent u ook online met uw ID. model. Want dankzij een permanent geïnstalleerde eSIM-kaart is uw Volkswagen vanaf het begin online.

Car-Net

Car-Net

Met de mobiele online-diensten van Car-Net bereikt u het reisdoel sneller en bent u optimaal geïnformeerd. Verkeersinformatie in real time, vrije parkeerplaatsen en prijzen voor tankstations, alles geïntegreerd in de navigatie met Car-Net "Guide & Inform".
Uw smartphone als afstandsbediening, met Car-Net "Security & Service" kunt u via de We Connect app portieren en de kofferbak gemakkelijk vergrendelen en openen.5

--:--

App-Connect

Breid de cockpit uit - App Connect plaatst geselecteerde smartphones-apps op het touchscreen van uw infotainmentsysteem: Apple CarPlay™, Android Auto™ van Google en MirrorLink® - deze drie innovatieve technologieën staan nu ter beschikking en bieden aanvullende bruikbare en plezierige functies.6

Welke diensten zijn voor u beschikbaar?

Is uw Volkswagen uitgevoerd met We Connect of Car-Net? Of kan We Connect Go achteraf worden ingebouwd? Hier krijgt u een eerste, niet-bindend overzicht van de mobiele onlinediensten die voor het automodel van uw keuze beschikbaar zijn.

De volgende stappen

Disclaimer van Volkswagen

1.
De opgegeven verbruiks- uitstootwaarden zijn volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedures verkregen. Sinds 1 september 2017 krijgen bepaalde nieuwe auto's al hun typegoedkeuring volgens de wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor personenauto's en lichte bedrijfswagens (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), een meer realistische testprocedure voor het meten van het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot. Vanaf 1 september 2018 zal de WLTP stapsgewijs de nieuwe Europese rijcyclus (NEDC) vervangen. Vanwege de meer realistische testomstandigheden zijn de brandstofverbruiks- en CO₂-uitstootwaarden die zijn gemeten volgens de WLTP in veel gevallen hoger dan die welke zijn gemeten volgens de NEDC. Daardoor kunnen er vanaf 1 september 2018 bij de motorrijtuigenbelasting overeenkomstige veranderingen optreden. Meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC kunt u vinden op www.volkswagen.de/wltp.

Op dit moment moeten nog de NEDC-waarden worden vermeld. Voor zover het gaat om nieuwe auto's die hun typegoedkeuring volgens WLTP hebben gekregen, worden de NEDC-waarden afgeleid van de WLTP-waarden. Het daarnaast opgeven van de WLTP-waarden kan tot aan het verplichte gebruik op vrijwillige basis plaatsvinden. Voor zover de NEDC-waarden als verschil worden aangegeven, hebben deze geen betrekking op één afzonderlijk voertuig en maken ze geen deel uit van het aanbod. Ze dienen uitsluitend ter vergelijking tussen de verschillende voertuigtypen. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat, enz.) kunnen relevante voertuigparameters, zoals het gewicht, de rolweerstand en de aerodynamica veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden, en het individuele rijgedrag van invloed zijn op het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO₂-uitstoot en de rijprestaties van een voertuig.

Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële, specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's is te vinden in "Leidraad over het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en stroomverbruik van nieuwe personenwagens", die op alle verkooppunten en bij de DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen (www.dat.de/co2) gratis verkrijgbaar is.
3.
Om gebruik te kunnen maken van de We Connect-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich bij We Connect aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk We Connect- of We Connect Plus-contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Voor We Connect Plus heeft u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of de app ‘Volkswagen We Connect’ (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren en de diensten voor de volledige duur van de overeengekomen gratis looptijd te gebruiken.
Het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. De hieraan verbonden datakosten binnen Europa worden in het kader van de netwerkdekking door Volkswagen AG gedragen met uitzondering van de ‘Streaming & Internet’-diensten en afzonderlijke In-Car apps. Voor het gebruik van de ‘Streaming & Internet’-diensten, afzonderlijke In-Car apps en de wifihotspot zijn via de externe telecompartner ‘Cubic Telecom’ tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op https://vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen Webradio en Mediastreaming worden gebruikt via een mobiel apparaat (bijv. een smartphone) dat als mobiele wifihotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht.
Voor het gebruik van de gratis We Connect-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. 
De beschikbaarheid van de in de pakketten beschreven afzonderlijke diensten van We Connect en We Connect Plus kan van land tot land variëren en is zowel afhankelijk van het voertuig als van de uitrusting. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen looptijd van het contract en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd resp. stopgezet worden. Meer informatie vindt u op www.connect.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider.
4.
Om gebruik te kunnen maken van diensten van We Connect Start, hebt u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich bij We Connect Start aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract voor We Connect Start worden afgesloten met Volkswagen AG. Na overdracht van de wagen hebt u 90 dagen de tijd om de wagen in de We Connect ID -app (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren en de diensten van We Connect Start voor de volledige duur van de overeengekomen looptijd gratis te gebruiken.
Het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect Start wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. De hieraan verbonden datakosten binnen Europa worden in het kader van de netwerkdekking door Volkswagen AG gedragen, met uitzondering van de “Webradio” en “Wifihotspot”. Voor het gebruik van de diensten “Webradio” en “Wifihotspot” zijn via de externe partner Cubic Telecom tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen gebruikt kunnen worden. Informatie over prijzen en ondersteunde landen kunt u vinden op https://vw.cubictelecom.com. Alternatief kunt u de diensten “Webradio” en “Wifihotspot” gebruiken via een mobiel apparaat (bijv. een smartphone) dat als mobiele wifihotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht.
Voor het gebruik van de gratis We Connect ID -app hebt u een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. 
De beschikbaarheid van de in de pakketten beschreven afzonderlijke diensten kan variëren per land, automodel en uitrusting. De diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijk veranderingen onderhevig zijn. Meer informatie vindt u op www.connect.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider.
5.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heeft u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of de app ‘Volkswagen We Connect’ (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren. Bij registratie op een later tijdstip wordt de duur van de kosteloze looptijd verkort. U kunt de mobiele onlinediensten van Car-Net, ‘Guide & Inform’, alleen gebruiken in combinatie met de tegen meerprijs verkrijgbare uitrustingen Discover Media en Discover Pro. Daarnaast heeft u een mobiel apparaat met internettoegang (zoals een smartphone) nodig dat in staat is als mobiele wifihotspot te fungeren. Als alternatief kan met de telefooninterface ‘Business’ in combinatie met het navigatiesysteem Discover Pro een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) of een simkaart met telefoon- en dataoptie worden gebruikt. Met de tegen meerprijs verkrijgbare Car-Stick LTE kan in combinatie met het navigatiesysteem Discover Media eveneens een internetverbinding voor het navigatiesysteem en een wifihotspot in de auto tot stand worden gebracht. De Car-Net-diensten zijn uitsluitend met een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobieletelefonieprovider en enkel binnen het bereik van het betreffende mobieletelefoonnetwerk mogelijk. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Vanwege de datavolumes waarmee het gebruik van de Car-Net-diensten gepaard gaat, wordt een contract met een flatrate databundel bij uw mobieletelefonieprovider ten zeerste aanbevolen. Voor het gebruik van de gratis We Connect-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. De beschikbaarheid van de Car-Net-diensten kan verschillen per land en is daarnaast ook afhankelijk van de auto en de uitvoering. De diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijk veranderingen onderhevig zijn. Nadere informatie over Car-Net kunt u vinden op www.connect.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner; informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u krijgen bij uw mobieletelefonieprovider.
6.
Alleen verkrijgbaar in combinatie met de radio's 'Composition', 'Composition Colour', 'Composition Media' en 'Ready 2 Discover' of de navigatiesystemen 'Discover Media' en 'Discover Pro'. App-Connect omvat de technologieën Apple CarPlay™, Android Auto™ en MirrorLink®. Er kunnen tijdens de rit alleen gecertificeerde apps worden gestart zodat u tijdens het rijden niet wordt afgeleid. Houd er in dit verband ook rekening mee dat sommige apps niet voor elk van de drie technologieën worden aangeboden, dat de functies tijdens de contractperiode onderhevig zijn aan inhoudelijke wijzigingen door de aanbieder of door de aanbieder kunnen worden stopgezet en dat de beschikbaarheid van deze technologieën van land tot land kan verschillen. Informatie over de compatibiliteit van smartphones vindt u voor Apple CarPlay™ onder https://www.apple.com/benl/, voor Android Auto™ onder https://www.android.com/intl/be_nl/auto/ en voor MirrorLink® onder https://mirrorlink.com/