We Connect ontdekken
1

Makkelijk in verbinding blijven. Met de diensten en services van We Connect.

Dit wordt aangeboden door Volkswagen AG, Deutschland.

We Connect ontdekken

Klaar voor de volgende generatie mobiele onlinediensten: vanaf modeljaar 2021 is het gros van de nieuwe auto's van Volkswagen helemaal klaargestoomd voor We Connect. Want dankzij de geïnstalleerde eSIM-kaart is de Volkswagen van begin af aan online. Bovendien kunt u uw Smartphone koppelen met uw Volkswagen via de 'We Connect app' en heeft u toegang tot bepaalde functies van de auto en de wagenstatus. Ontdek het connectiviteitsaanbod van We Connect.1

Kom ontspannen aan

Nagenoeg in real time verkeersinformatie en de beste route. Met onze slimme assistent komt u ontspannen aan op uw bestemming.

Meer te weten komen

Zo activeert en gebruikt u We Connect

Hier leest u hoe u de mobiele onlinediensten via de We Connect app kunt activeren.

We Connect app download
2,3
2.
Brandstofverbruik, l/100 km: gecombineerd 1,4 - 1,3; stroomverbruik, kWh/100 km: gecombineerd 12,6 - 12,2; CO₂-uitstoot gecombineerd, g/km: 32 - 30; efficiëntieklasse: A+

We Connect app download

Beleef alle voordelen van We Connect en Car-Net in een app. Download de We Connect app voor het besturingssysteem van uw smartphone en maak verbinding met uw Volkswagen.

We Connect Start voor de ID. familie

We Connect Start - Volledig elektrisch, volledig verbonden
4,3
4.
Stroomverbruik bij kWh/100 km: 15,4-13,1 (gecombineerd) CO2-uitstoot in g/km: 0; efficiëntieklasse: A+

Volledig elektrisch, volledig verbonden

Laadstations vinden, realtime informatie gebruiken of het interieur vast vanaf de ontbijttafel voorverwarmen: We Connect Start5 verbindt u met uw ID. model en een wereld vol informatie. Thuis, onderweg, overal in Europa.

In-Car shop en In-Car apps - Zo werkt het

Als We Connect-klant kunt u praktische functies en diensten rechtstreeks in de In-Car shop van uw infotainmentsysteem verkrijgen en downloaden. Net zoals u dat van uw Smartphone gewoon bent. Zelfs de We Connect Plus-licentie van uw auto kunt u via de In-Car shop of de We Connect webshopOpens an external link makkelijk verlengen, zodat u een of twee jaar langer van het totaalaanbod van de mobiele onlinediensten van We Connect kunt genieten. Verleng dus eenvoudig direct online of laat u op locatie door uw Volkswagen-partner adviseren. U kunt ook nog een aanschaffen, waarmee u digitale producten kunt kopen die in de winkel verkrijgbaar zijn.

--:--

We Upgrade

Met We Upgrade6 kunt u uw Volkswagen naderhand en flexibel uitrusten met de gekozen, bijkomende functies.

Disclaimer van Volkswagen

1.
Om gebruik te kunnen maken van de We Connect-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich bij We Connect aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk We Connect- of We Connect Plus-contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Voor We Connect Plus heeft u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of de app ‘Volkswagen We Connect’ (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren en de diensten voor de volledige duur van de overeengekomen gratis looptijd te gebruiken.
Het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. De hieraan verbonden datakosten binnen Europa worden in het kader van de netwerkdekking door Volkswagen AG gedragen met uitzondering van de ‘Streaming & Internet’-diensten en afzonderlijke In-Car apps. Voor het gebruik van de ‘Streaming & Internet’-diensten, afzonderlijke In-Car apps en de wifihotspot zijn via de externe telecompartner ‘Cubic Telecom’ tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op https://vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen Webradio en Mediastreaming worden gebruikt via een mobiel apparaat (bijv. een smartphone) dat als mobiele wifihotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht.
Voor het gebruik van de gratis We Connect-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. 
De beschikbaarheid van de in de pakketten beschreven afzonderlijke diensten van We Connect en We Connect Plus kan van land tot land variëren en is zowel afhankelijk van het voertuig als van de uitrusting. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen looptijd van het contract en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd resp. stopgezet worden. Meer informatie vindt u op www.connect.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider.
3.
De opgegeven verbruiks- uitstootwaarden zijn volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedures verkregen. Sinds 1 september 2017 krijgen bepaalde nieuwe auto's al hun typegoedkeuring volgens de wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor personenauto's en lichte bedrijfswagens (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), een meer realistische testprocedure voor het meten van het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot. Vanaf 1 september 2018 zal de WLTP stapsgewijs de nieuwe Europese rijcyclus (NEDC) vervangen. Vanwege de meer realistische testomstandigheden zijn de brandstofverbruiks- en CO₂-uitstootwaarden die zijn gemeten volgens de WLTP in veel gevallen hoger dan die welke zijn gemeten volgens de NEDC. Daardoor kunnen er vanaf 1 september 2018 bij de motorrijtuigenbelasting overeenkomstige veranderingen optreden. Meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC kunt u vinden op www.volkswagen.de/wltp.

Op dit moment moeten nog de NEDC-waarden worden vermeld. Voor zover het gaat om nieuwe auto's die hun typegoedkeuring volgens WLTP hebben gekregen, worden de NEDC-waarden afgeleid van de WLTP-waarden. Het daarnaast opgeven van de WLTP-waarden kan tot aan het verplichte gebruik op vrijwillige basis plaatsvinden. Voor zover de NEDC-waarden als verschil worden aangegeven, hebben deze geen betrekking op één afzonderlijk voertuig en maken ze geen deel uit van het aanbod. Ze dienen uitsluitend ter vergelijking tussen de verschillende voertuigtypen. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat, enz.) kunnen relevante voertuigparameters, zoals het gewicht, de rolweerstand en de aerodynamica veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden, en het individuele rijgedrag van invloed zijn op het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO₂-uitstoot en de rijprestaties van een voertuig.

Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële, specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's is te vinden in "Leidraad over het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en stroomverbruik van nieuwe personenwagens", die op alle verkooppunten en bij de DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen (www.dat.de/co2) gratis verkrijgbaar is.
5.
Om gebruik te kunnen maken van diensten van We Connect Start, hebt u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich bij We Connect Start aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract voor We Connect Start worden afgesloten met Volkswagen AG. Na overdracht van de wagen hebt u 90 dagen de tijd om de wagen in de We Connect ID -app (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren en de diensten van We Connect Start voor de volledige duur van de overeengekomen looptijd gratis te gebruiken.
Het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect Start wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. De hieraan verbonden datakosten binnen Europa worden in het kader van de netwerkdekking door Volkswagen AG gedragen, met uitzondering van de “Webradio” en “Wifihotspot”. Voor het gebruik van de diensten “Webradio” en “Wifihotspot” zijn via de externe partner Cubic Telecom tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen gebruikt kunnen worden. Informatie over prijzen en ondersteunde landen kunt u vinden op https://vw.cubictelecom.com. Alternatief kunt u de diensten “Webradio” en “Wifihotspot” gebruiken via een mobiel apparaat (bijv. een smartphone) dat als mobiele wifihotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht.
Voor het gebruik van de gratis We Connect ID -app hebt u een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. 
De beschikbaarheid van de in de pakketten beschreven afzonderlijke diensten kan variëren per land, automodel en uitrusting. De diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijk veranderingen onderhevig zijn. Meer informatie vindt u op www.connect.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider.
6.
Voor de aanschaf van ‘We Upgrade’-artikelen hebt u een Volkswagen ID-gebruikersaccount, een geldig We Connect-contract en een legitimatie als hoofdgebruiker, d.w.z. de koppeling van uw gebruikersaccount aan een specifieke auto, nodig. Verder is het noodzakelijk dat de auto beschikt over de technische mogelijkheden die vereist zijn voor het desbetreffende artikel. De hoofdgebruiker kan de beschikbare artikelen van We Upgrade voor de betreffende auto bekijken in de In-Car shop van het infotainmentsysteem of in de We Connect webshop op shop.volkswagen-we.com. Producten tegen betaling kunnen zowel in de In-Car shop als de We Connect webshop worden gekocht met behulp van de op dat moment weergegeven en beschikbare betaalmiddelen. Gekochte en geactiveerde We Upgrade-functies blijven bij de auto, kunnen door alle bestuurders worden gebruikt en zijn niet overdraagbaar naar andere auto's.