Vue latérale d’une VW Golf GTE sur une route, devant laquelle deux dames sont assises.
Vue latérale d’une VW Golf GTE sur une route, devant laquelle deux dames sont assises.
Vue latérale d’une VW Golf GTE sur une route, devant laquelle deux dames sont assises.

De nieuwe Golf GTE

Twee is beter dan één.
                           De nieuwe Golf GTE.

Rijplezier voorgeprogrammeerd: het maximumvermogen van de Golf GTE bedraagt 180 kW (245 pk). Die indrukwekkende waarde is te danken aan zijn efficiënte plug-in hybridetechnologie.

De nieuwe Golf GTE heeft tal van highlights. Dit zijn er meteen drie:
VW Golf GTE zijaanzicht staat in een straat, ervoor staat een vrouw

Koetswerk

Zo komt u elegant en sportief voor de dag.

Der neue Golf GTE

Technologie

Plug-in-hybridetechnologie 180 kW (245 pk) Performance. Power is goed. Efficiëntie is nog beter.

Woman seats in the Golf GTE

Interieur

De perfecte omgeving voor paardenkracht.

Koetswerk
  • Vue latérale d’une VW Golf GTE sur une route, devant laquelle deux dames sont assises.
    Vue latérale d’une VW Golf GTE sur une route, devant laquelle deux dames sont assises.
  • De nieuwe Golf GTE met IQ.LIGHT
    De nieuwe Golf GTE met IQ.LIGHT
  • De nieuwe Golf GTE
    De nieuwe Golf GTE
  • VW Golf GTE in white, front side view, wet from the rain, standing in nature, exterior ambient lighting switched on
    VW Golf GTE in white, front side view, wet from the rain, standing in nature, exterior ambient lighting switched on

Laat u sportief en elegant voor de dag komen.

  • Vue latérale d’une VW Golf GTE sur une route, devant laquelle deux dames sont assises.
    Vue latérale d’une VW Golf GTE sur une route, devant laquelle deux dames sont assises.

De nieuwe Golf GTE met agiliteit en stroomlijning, waarden die de Golf GTE niet alleen heeft verinnerlijkt, hij straalt ze ook uit. Ondubbelzinnig herkenbaar aan bijvoorbeeld de blauwe sierlijst die zich van het Volkswagen-embleem over het hele front tot aan de dynamisch vormgegeven ledkoplampen strekt. Als GTE hoeft hij zijn uitlaten helemaal niet te verbergen. Achter de verchroomde diffusor is immer de juiste plaats. Want in combinatie met de uitgesproken ledachterlichten en de dakspoiler oogt de hele achterkant bijzonder opvallend.

Technologie
  • VW Golf GTE, technical illustration, view through the bonnet onto the engine
    VW Golf GTE, technical illustration, view through the bonnet onto the engine
  • VW Golf GTE in white, rear view, woman leans against vehicle
    VW Golf GTE in white, rear view, woman leans against vehicle
  • VW Golf GTE, technical representation of the hybrid drive, view from above / front / side
    VW Golf GTE, technical representation of the hybrid drive, view from above / front / side
  • VW Golf GTE, a woman's hand operates the toggle switch on the DSG dual clutch transmission
    VW Golf GTE, a woman's hand operates the toggle switch on the DSG dual clutch transmission
  • VW Golf GTE in white, side view, stands on a street in front of an Asian market, 2 women lean against it
    VW Golf GTE in white, side view, stands on a street in front of an Asian market, 2 women lean against it

Uw Golf GTE weet te overtuigen met power en efficiëntie.

  • VW Golf GTE, technical illustration, view through the bonnet onto the engine
    VW Golf GTE, technical illustration, view through the bonnet onto the engine

De koppelrijke hybride aandrijving van de Golf GTE bestaat uit een vrijwel geruisloze elektromotor met naadloze krachtoverbrenging en een innovatieve 1,4 liter TSI-benzinemotor met directe injectie van 110 kW (150 pk), die staat voor een opmerkelijke dynamiek met een laag verbruik. Beide motoren samen laten de  Golf GTE in slechts 7,0 seconden van 0 tot 100 km/u sprinten, en in een mum van tijd tot een topsnelheid van 222 km/u. Daarbij bereiken ze een systeemvermogen van 180 kW (245 pk) met een indrukwekkend koppel van tot 400 Nm. Naast de drie intuïtieve hybride modi is de zuiver elektrische e-Modus ideaal voor de stad:met een rijbereik van tot 56 km (WLTP). Dat wil zeggen: in de stad rijdt u elektrisch, bij het inhalen op open wegen gebruikt u beide motoren, en op lange reizen verhoogt de TSI-motor uw rijbereik. Als u opnieuw thuiskomst, laadt u de batterij van de elektromotor aan een normaal stopcontact binnen de 6 uur volledig op. Met de optionele wallbox of aan een openbaar laadstation is volledig opladen zelfs mogelijk in 4 uur.