2 personen zitten op de achterbank van een Volkswagen en kijken glimlachend naar een mobiele telefoon

Digitale diensten en apps

Verken ons digitale platform waarop wij al onze onlinediensten en apps hebben verzameld. Maak verbinding met de digitale wereld van Volkswagen om uw eigen mobiliteit eenvoudiger en aantrekkelijker vorm te geven.

Connectiviteit

VW Connect1, We Connect1 en Car-Net2 verbinden uw voertuig met het internet. Zo krijgt u bijna in real time verkeersinformatie, vindt u een benzinestation of gratis oplaadpunten in uw buurt en beschikt u over tal van andere comfort- en entertainmentfuncties aan boord. Vanaf nu bent u verbonden met uw Volkswagen - of u nu onderweg bent, op kantoor of in uw zetel. Ontdekt ons Connectivity-aanbod. 3

We Charge. Find. Charge. Go!

Met We Charge kunt u op meer dan 150.000 openbare laadpunten in heel Europa uw e-auto opladen. We Charge toon laadstations in de buurt, helpt bij het plannen van de route en vereenvoudigt de afrekening.

Disclaimer van Volkswagen

1.
Om gebruik te kunnen maken van de VW Connect / We Connect-diensten, hebt u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich bij VW Connect / We Connect aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Bovendien moet er online op www.myvolkswagen.net of via de app Volkswagen” (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) een afzonderlijk VW Connect- of VW Connect Plus- dan wel We Connect- of We Connect Plus-contract worden afgesloten met Volkswagen AG. Voor VW Connect Plus / We Connect Plus hebt u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of de app Volkswagen We Connect” te registreren en de diensten voor de volledige duur van de overeengekomen gratis looptijd te gebruiken. Voor klanten met VW Connect en VW Connect Plus geldt: Het gebruik van de mobiele onlinediensten wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. Voor het gebruik van de webradio, de wifi-hotspot en Alexa, voor zover aanwezig, kunnen tegen betaling datapakketten worden verkregen via de mobiele provider “Cubic Telecom” die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in tal van Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Het is ook mogelijk om de webradio, wifi-hotspot en Alexa, voor zover aanwezig, te gebruiken met een mobiel eindapparaat (bijv. een smartphone) dat geschikt is om te fungeren als mobiele hotspot. In dit geval is de overeenkomstige dienstfunctie enkel met een bestaand of via een afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van gegevens via internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan. Voor klanten met We Connect en We Connect Plus geldt: Het gebruik van de mobiele onlinediensten wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. Voor het gebruik van de streamingdiensten, enkele In-Car-apps en de wifi-hotspot zijn bij mobiele provider “Cubic Telecom“ tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen deze diensten worden gebruikt via een mobiel eindapparaat (zoals een smartphone) dat als mobiele wifi-hotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van gegevens via internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan. Voor het gebruik van de gratis app Volkswagen” zijn een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider vereist.     Welke diensten in de pakketten VW Connect en VW Connect Plus dan wel We Connect en We Connect Plus zijn inbegrepen, kan van land tot land verschillen. De beschikbaarheid is ook afhankelijk van het model van de auto, de uitrusting en de geïnstalleerde softwareversie. Dit geldt ook voor de diensten van derden. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen looptijd van het contract en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd resp. stopgezet worden. Meer informatie vindt u op connect.volkswagen.com en bij uw Volkswagen-partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider.
2.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heeft u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of de app Volkswagen’ (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren. Als u de auto op een later tijdstip registreert, wordt de duur van de gratis looptijd ingekort. U kunt de mobiele onlinediensten van Car-Net ‘Guide & Inform’ alleen gebruiken in combinatie met de optionele uitrustingen Discover Media en Discover Pro. Daarnaast hebt u een mobiel apparaat met internettoegang (zoals een smartphone) nodig dat in staat is als mobiele wifi-hotspot te fungeren. Als alternatief kan met de telefooninterface “Business“ in combinatie met het navigatiesysteem Discover Pro een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) of een simkaart met telefoon- en dataoptie worden gebruikt. De Car-Net-diensten zijn uitsluitend met een bestaand of afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en enkel binnen het bereik van het betreffende mobiele netwerk mogelijk. Door het uitwisselen van datapakketten via internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan. Vanwege de datavolumes waarmee het gebruik van de Car-Net-diensten gepaard gaat, wordt een contract met een flatrate databundel bij uw mobieletelefonieprovider ten zeerste aanbevolen. Voor het gebruik van de gratis Volkswagen-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider. De beschikbaarheid van de Car-Net-diensten kan verschillen per land. De diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijk veranderingen onderhevig zijn. Nadere informatie over Car-Net kunt u vinden op connect.volkswagen.com en bij uw Volkswagen-partner; voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobieletelefonieprovider.
3.
De beschikbaarheid van de beschreven diensten kan per land verschillend uitvallen en is afhankelijk van het model, modeljaar en uitvoering van de auto. Aanvullende informatie over de voor u beschikbare diensten vindt u op https://connect-shop.volkswagen.com of in uw Volkswagen-app.