1
1
1

Connectiviteits- en 
mobiliteitsdiensten

  1. Innovatie en Technologieën

Ontdek Volkswagen We, het nieuwe digitale platform van Volkswagen, waarop alle digitale mobiliteitsdiensten en -apps gecombineerd zijn om uw individuele mobiliteit eenvoudiger, duurzamer en aantrekkelijker vorm te geven. Maak verbinding met uw Volkswagen en de wereld van Volkswagen We.

Disclaimer van Volkswagen
1.
Om gebruik te kunnen maken van de We Connect-diensten, hebt u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich bij We Connect aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk We Connect- of We Connect Plus-contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Voor We Connect hebt u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen tijd om het voertuig op www.portal.volkswagen-we.com te registreren en de diensten voor de volledige duur van de overeengekomen gratis looptijd te gebruiken.Het gebruik van de mobiele onlinediensten van We Connect wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. De hieraan verbonden datakosten binnen Europa worden in het kader van de netwerkdekking met uitzondering van de diensten Streaming & Internet en afzonderlijke In-Car apps door Volkswagen AG gedragen. Voor het gebruik van de ‘Streaming & Internet’-diensten, afzonderlijke In-Car apps en de wifi-hotspot zijn via de externe partner ‘Cubic Telecom’ tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen gebruikt kunnen worden. Informatie over prijzen en ondersteunde landen vindt u op https://vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen Webradio en Mediastreaming worden gebruikt via een mobiel apparaat (bijv. een smartphone) dat als mobiele wifi-hotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het ontvangen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Voor het gebruik van de gratis We Connect-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider.  De beschikbaarheid van de in de pakketten beschreven afzonderlijke diensten van We Connect en We Connect Plus kan van land tot land variëren en is zowel afhankelijk van het voertuig als van de uitrusting. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen looptijd van het contract en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd, resp. afgesloten worden. Meer informatie vindt u op www.portal.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider.
2.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heeft de klant na overdracht van de wagen 90 dagen de tijd om de wagen op portal.volkswagen-we.com registreren. Bij registratie op een later tijdstip wordt de duur van de kosteloze looptijd verkort. U kunt de mobiele onlinediensten van Car-Net, 'Guide & Inform', alleen gebruiken in combinatie met de tegen meerprijs verkrijgbare uitrustingen Discover Media en Discover Pro. Daarnaast heeft u een mobiel apparaat met internettoegang (zoals een smartphone) nodig dat in staat is als mobiele wifi-hotspot te fungeren. Als alternatief kan met de telefooninterface 'Premium' in combinatie met het navigatiesysteem Discover Pro een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) of een simkaart met telefoon- en dataoptie worden gebruikt. Met de tegen meerprijs verkrijgbare Car-Stick LTE kan in combinatie met het navigatiesysteem Discover Media eveneens een internetverbinding voor uw navigatiesysteem en een wifi-hotspot in de wagen tot stand worden gebracht. De Car-Net-diensten zijn uitsluitend met een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobieletelefoonprovider en enkel binnen het bereik van het betreffende mobieletelefoonnetwerk mogelijk. Door het ontvangen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Vanwege de datavolumes waarmee het gebruik van de Car-Net-diensten gepaard gaat, wordt een contract met een flatrate databundel bij uw mobieletelefonieprovider ten zeerste aanbevolen. Voor het gebruik van de gratis We Connect-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. De beschikbaarheid van de Car-Net-diensten kan verschillen per land. De diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijk veranderingen onderhevig zijn. Nadere informatie over Car-Net kunt u vinden op portal.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner; informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u krijgen bij uw mobieletelefonieprovider.
3.
De beschikbaarheid van de omschreven diensten is afhankelijk van de wagen en de uitvoering. Controleer a.u.b. de compatibiliteit van uw wagen onder connectgo.volkswagen-we.com. Voor het gebruik van We Connect Go heeft u een We Connect Go DataPlug, die bij uw Volkswagen-dealer verkrijgbaar is.
4.
De beschikbaarheid van de beschreven diensten kan per land verschillend uitvallen en is afhankelijk van het model, modeljaar en uitvoering van de wagen. Verdere informatie over de voor u beschikbare diensten vindt u op portal.volkswagen-we.com of in uw We Connect-app.

Uw browser blijkt niet up-to-date te zijn.

Het kan zijn dat onze website hierdoor niet optimaal werkt.
We raden u een update van uw webbrowser aan!

De nieuwste versie staat telkens en overal garant voor een goede internetervaring.

Bedankt voor uw bezoek en veel plezier,
uw Volkswagen-team.