Software-updates voor de ID.
Software-updates zijn belangrijk omdat ze ervoor zorgen dat uw elektrische wagen up-to-date blijft. Kom meer te weten over de actuele updates voor uw ID.
Moet ik voor elke update naar een werkplaats?
Nee, niet voor alle software-updates moet u naar de werkplaats rijden. Sommige updates kunnen 'over-the-air' (d.i. online) worden uitgevoerd op uw voertuig. Op deze pagina’s komt u meer te weten over beschikbare updates.
Uw voordelen
Aan de hand van updates zorgen we ervoor dat uw ID. zelfs na de aankoop up-to-date blijft. Profiteer van een breed gamma aan functies en verbeteringen die in uw voertuig worden aangebracht. Als u ervoor zorgt dat de updates steeds worden uitgevoerd, geniet u van de volgende voordelen:
- Talrijke prestatieverbeteringen
- De nieuwste software-updates
- De allernieuwste digitale ontwikkelingen, zelfs na de aankoop van het voertuig
- Indien van toepassing: voorwaarde voor verdere updates
Software-update 3.0
Met de nieuwe over-the-air-update naar de ID. Software 3.0 krijgt uw ID. nog meer functies en verbeteringen, die betrekking hebben op het oplaad- en energiebeheer, het navigatiesysteem, de spraakbediening en nog veel meer.
Om deze update te kunnen ontvangen, moet uw wagen in de werkplaats de ID. Software 2.4-update met vervanging van de 12-voltbatterij hebben gekregen en dient u een actief We Connect-contract te hebben.
Om de over-the-air-update naar de ID. Software 3.0 te ontvangen, zijn een geldig We Connect-contract en een Volkswagen ID-gebruikersaccount vereist.
Over-the-air-update naar ID. Software 2.3
Wij bieden software-updates voor uw ID.-voertuig aan via onze over-the-air-updates. Het handige is dat die online kunnen worden uitgevoerd zonder dat u naar de werkplaats moet gaan. De over-the-air-updates worden sinds de herfst 2021 stapsgewijs uitgerold. Ontdek hier aan welke voorwaarden uw auto moet voldoen en wat de update naar de ID. Software 2.3 te bieden heeft.
Update naar ID. Software 2.1
Deze update is bijzonder belangrijk omdat het de voorwaarde is voor toekomstige updates. Breng uw elektrische wagen naar de werkplaats zodat wij de upgrade naar de ID. Software 2.1 kunnen uitvoeren. Veel plezier met de nieuwe functies!
Hebt u vragen?
Werd u reeds gecontacteerd voor de software-update of zit u met vragen? U kan ons elke dag tussen 8.00 en 18.00 uur telefonisch bereiken op het nummer van onze centrale klantendienst 02 233 75 02. Onze klantendienst is gratis voor u. U kan ook rechtstreeks contact opnemen met uw Volkswagen-partner. U kan ook steeds gebruikmaken van ons contactformulier.