Haal nu snel internet binnen voor uw Volkswagen – gemakkelijk en overzichtelijk

Om gebruik te maken van geselecteerde In-Car-apps en de webradio, heeft u als We Connect Plus-klant extra datavolume nodig. Deze kunt u eenvoudig via de externe mobiele-telefonieprovider Cubic Telecom opwaarderen. VW Connect- en We Connect-klanten kunnen eveneens gekocht/verworven datavolume gebruiken voor de wifihotspot. Volkswagen draagt de kosten voor alle overige handige diensten.

Weergave van het infotainmentsysteem in de middenconsole van een Volkswagen.

Dit zijn de voordelen van de datapakketten van Cubic:

  • Datapakketten eenvoudig en rechtstreeks in de auto aanschaffen
  • Volledige controle over het dataverbruik en de kosten
  • Datavolume kopen dat in talloze Europese landen kan worden gebruikt
Een vrouw en een man lopen langs een Touareg.

Voorwaarden:

  • Uw Volkswagen is voorzien van eSIM
  • Registratie in het Cubic-portaal
  • Uitvoering van het Ident-proces

Supersnel internet voor onderweg

Dat doet u zo: In uw persoonlijke omgeving van myVolkswagen vindt u bij ‘Mijn wagens We Connect/Car-Net’ de link ‘Datavolume via Cubic Telecom kopen’ voor uw huidige wagens met een actief VW Connect- of We Connect-contract. De link naar Cubic Telecom is ook te vinden in de wageninstellingen van de Volkswagen-app bij ‘Datapakketten’. Hier wordt u doorgestuurd naar onze telecompartner Cubic Telecom. Nadat u zich heeft geregistreerd bij Cubic Telecom, kunt u eenvoudig datapakketten die geschikt zijn voor uw wagen en uitvoering bijboeken via de In-Car shop in het infotainmentsysteem en op uw gemak gaan surfen. 

Disclaimer van Volkswagen

  1. 1.
    Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heeft u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of de app Volkswagen We Connect’ (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren. Bij registratie op een later tijdstip wordt de duur van de kosteloze looptijd verkort. Het gebruik van de mobiele onlinediensten van Car-Net wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. De hieraan verbonden datakosten binnen Europa worden in het kader van de netwerkdekking met uitzondering van de diensten Webradio en Hybrid-radio door Volkswagen AG gedragen. Voor het gebruik van de diensten Webradio en Hybrid-radio en de wifihotspot zijn via de externe partner Cubic Telecom tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen gebruikt kunnen worden. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de auto worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen Webradio en Hybrid-radio worden gebruikt via een mobiel apparaat (bijv. een smartphone) dat als mobiele wifihotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van datapakketten via het internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) in rekening worden gebracht. Voor het gebruik van de gratis We Connect-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefooncontract tussen u en uw mobiele provider. De beschikbaarheid van de in de pakketten beschreven afzonderlijke diensten van Car-Net (‘Guide & Inform Premium’ en ‘Security & Service’) kan van land tot land variëren en is ook afhankelijk van de auto en de uitvoering. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen looptijd van het contract en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd resp. stopgezet worden. Meer informatie vindt u op www.connect.volkswagen-we.com en bij uw Volkswagen Partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider.